ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

محققان موفق به ساخت نمایشگری مبتنی بر مه با قابلیت تغییر شکل شدند [تماشا کنید]

محققان دانشگاهی در انگلستان موفق شده اند نمایشگر مبتنی بر مه جدیدی را توسعه دهند که ممکن است در آینده به تولید هولوگرام های دارای قابلیت تعامل با کاربر و یا صفحه نمایش های شناور ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۰۱:۰۰

محققان دانشگاهی در انگلستان موفق شده اند نمایشگر مبتنی بر مه جدیدی را توسعه دهند که ممکن است در آینده به تولید هولوگرام های دارای قابلیت تعامل با کاربر و یا صفحه نمایش های شناور منجر شود.

گفتنی است همانطور که احتمالاً می دانید یکی از نقاط ضعف نمایشگرهای مبتنی بر مه مانند «DisplAir» و «MisTable» مربوط به کیفیت تصویر آنهاست، چرا که مه نورهای تابیده شده را در جهات مختلفی منعکس می کند و از این رو هر پیکسل می تواند میزان روشنایی پیکسل های مجاور را تحت تأثیر قرار دهد که به معنی عدم توزیع یکسان روشنایی در سطح نمایشگر است.

اما حالا تیم تحقیقاتی مذکور موفق شده اند با فناوری توسعه یافته خود که «MistForm» نام نهاده اند، تا حدودی بر مشکل اشاره شده فائق آیند. آنها برای این کار از یک لوله انعطاف پذیر برای انتشار مه استفاده کردند که قسمت های مختلف آن از طریق اهرم هایی تا حدود 18 سانتی متر می تواند عقب و جلو شود.

فناوری مورد بحث از کینکت، OptiTrack و الگوریتم های توسعه یافته بهره برده تا همواره تصویری هموار را در اختیار کاربر قرار دهد

همچنین دانشمندان با استفاده از مایکروسافت کینکت توانسته اند سیستمی را برای ردیابی حرکت دست کاربر توسعه دهند که صفحه نمایش مبتنی بر مه را با توجه به مکان دست کاربر تنظیم می کند و از این رو مطالب به نمایش در آمده در صفحه نمایش همیشه واضح هستند.

گفتنی است «MistForm» علاوه بر کینکت از دستگاهی با نام «OptiTrack» هم بهره می گیرد که روی سر نصب شده و حرکت سر کاربر را دنبال می کند. همچنین الگوریتم های توسعه یافته توسط تیم تحقیقاتی با توجه به اطلاعات دریافت کرده از موقعیت دست و سر افراد، می توانند نمایشگر را طوری تنظیم کنند تا به صورت یک دست و هموار در مقابل دید قرار بگیرد.

پیشنهاد می کنیم برای درک بهتر از فناوری «MistForm» معرفی شده ویدوی زیر را تماشا کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی