ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیرعامل مایکروسافت: وظیفه ما است که از تحقق آینده ای پادآرمانی جلوگیری کنیم

اگر بشریت مسیری که در حال حاضر در پیش گرفته را ادامه دهد، این احتمال وجود دارد آینده ای که جرج اورول در کتاب «1984» خود برای وضعیت نظارت بر مردم ترسیم کرد به واقعیت ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۱

اگر بشریت مسیری که در حال حاضر در پیش گرفته را ادامه دهد، این احتمال وجود دارد آینده ای که جرج اورول در کتاب «1984» خود برای وضعیت نظارت بر مردم ترسیم کرد به واقعیت تبدیل شود. ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت طی سخنرانی آغازین خود در کنفرانس توسعه دهندگان بیلد 2017 اعلام کرد که این وظیفه توسعه دهندگان است تا از وقوع چنین آینده ای جلوگیری کنند.

نادلا در ابتدا با قرض گرفتن جمله معروف فیلم «مرد عنکبوتی» گفت: «با تکنولوژی والا، مسئولیت والا می آید» و سپس ادامه داد:

اعتقاد دارم این وظیفه ماست که مطمئن شویم برخی از سناریوهای پادآرمانی محقق نمی شوند. اعتمادسازی در زمینه تکنولوژی امری حیاتی است. این [اعتمادسازی] زمانی آغاز می شود که ما پاسخگوی الگوریتم هایی که می سازیم و تجربه ای که خلق می کنیم باشیم و اطمینان حاصل کنیم که هر روز، اعتماد بیشتری به تکنولوژی به وجود می آید.

مدیرعامل مایکروسافت با طرح این پرسش ها، به روش خاص خود نشان داد که مایکروسافت عمیقاً در حال تفکر درباره آینده صنعت تکنولوژی و چگونگی تعامل مردم با آن است. این کمپانی ردموندی سه ارزش و قاعده اساسی برای خود تعریف کرده که در قالب «قدرتمند کردن کاربران، طراحی حساب شده و اعتمادسازی به تکنولوژی» ظاهر می شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی