ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کافه‌ بازار گزارش وضعیت صنعت اپلیکیشن های موبایل در سال ۹۵ را منتشر کرد

کافه بازار امروز گزارشی مفصل از وضعیت اپلیکیشن های منتشر شده خود ارائه نمود. بر اساس این گزارش، تعداد فعالان ایرانی صنعت برنامه‌ های موبایل که در سال‌های اخیر با سرعت فزاینده‌ای رشد کرده‌ است، ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۷

کافه بازار امروز گزارشی مفصل از وضعیت اپلیکیشن های منتشر شده خود ارائه نمود. بر اساس این گزارش، تعداد فعالان ایرانی صنعت برنامه‌ های موبایل که در سال‌های اخیر با سرعت فزاینده‌ای رشد کرده‌ است، در سال ۹۵ به بالاترین حد خود رسید؛ رشدی که نشان می‌ دهد صنعت برنامه های موبایل همچنان ظرفیت زیادی برای گسترش در کشور دارد.

بنابر این گزارش، تعداد برنامه‌ های منتشر شده در سال ۹۵ بیشتر از هر سال دیگری بوده است و مجموعا ۴۷ درصد از کل اپلیکیشن های ارائه شده توسط آن، از ابتدا تا امروز، را تشکیل می دهند.

بازار اعلام کرده که در روز ۳۰ اسفند ۹۵، این مارکت رکورد بازدید ۵.۷ میلیون کاربر منحصر بفرد را در یک روز شکسته است و تعداد کاربرانی که در هفته اول ۹۶ حداقل یکبار بازار را باز کرده اند به رقم رکورد شکن ۱۵.۵ میلیون رسیده است. به بیان دیگر تقریبا نیمی از کاربران در هفته اول سال جدید به بازار مراجعه کرده اند.

در ادامه به ارائه جزئیات بیشتری از این گزارش می پردازیم.

کافه بازار اعلام کرده که در سال قبل ۳۳ میلیون دستگاه اندرویدی آن را نصب کرده اند و این یعنی در هر خانواده ایرانی، از هر چهار نفر به طور میانگین یک نفر از اپلیکیشن کافه بازار استفاده کرده است.

اما در رابطه با کل کاربران این مارکت باید بگوییم که تا پایان سال قبل شمار آنها به رقم ۱۹.۶ میلیون نفر رسیده که از این تعداد ۲۹ درصدشان حداقل یکبار از بازار خرید کرده اند.

درآمدزایی

بازار اعلام کرده که ۱۰۴۵۱ تیم توسعه دهنده در سال ۹۵ از آن کسب درآمد کرده اند. نکته قابل توجه آنکه در این سال بیشترین تعداد برنامه در کافه بازار منتشر شده است که مجموعا ۴۷ درصد از کل اپلیکیشن ها را تشکیل می دهند.
در سال گذشته ۴۰ هزار برنامه و ۱۰ هزار بازی ایرانی منتشر شد که نسبت به سال قبل روندی صعودی را نشان می دهند. هم اکنون هر کاربر فعال بازار به طور میانگین ۱۲ برنامه و بازی ایرانی روی موبایل خود دارد.
بیشترین درآمد اما از محل فروش محصولات درون برنامه ای بوده که رقمی معادل با ۶۰۰ میلیارد ریال اعلام شده.

در این سال ۱۲ میلیون خرید برنامه یا درون برنامه ای توسط کاربران بازار صورت گرفت که مجموعا ۵ درصد از کل تراکنش های مالی اینترنتی کشور در سال ۹۵ را می سازند.

گفتنی است اوایل دی ماه این سال امکان خرید از طریق اعتبار اپراتور نیز برای کاربران فراهم شد که اثر آن بر تراکنش های مالی سال جدید طبق انتظارات بالا خواهد بود.

شمار حساب های کاربری تایید شده کافه بازار نیز در سال قبل بیشترین میزان رشد خود را تجربه کرد و ۲.۵ برابر نسبت به سال قبل اعلام شد.

در این سال بیش از سه میلیون کاربر حداقل یک مرتبه از بازار خرید کردند که این میزان ۴۵ درصد افزایش را نسبت به سال قبل نشان می دهد. متوسط خرید کاربران در اسفند ماه ۹۵ هم بیش از ۱۸۰ هزار ریال بوده که ۸۰ هزار ریال افزایش را نسبت به سال قبلش نشان می دهد.

افزایش درآمد تولیدات با کیفیت

همزمان با انتشار نسخه ۷ کافه بازار در سال ۹۴ عمده تمرکز این مارکت بر حمایت از تولیدات با کیفیت قرار گرفت و بخش برترین ها نیز به این نسخه اضافه گردید. آمارهای ارائه شده نشان می دهند که از سال ۹۱ تا ۹۵ عمده درآمد صنعت اپلیکیشن داخل، نصیب برنامه هایی شده که امتیاز بیشتری داشته اند و در سال ۹۵ بیش از ۹۰ درصد این درآمد به برنامه های دارای امتیاز بالای ۴ تعلق گرفته.

در سال ۹۵ بیش از ۹۰ درصد این درآمد به برنامه های دارای امتیاز بالای ۴ تعلق گرفته.

افزایش درآمد تولیدات داخلی

در سال گذشته درآمد برنامه های ایرانی ۶۵ و درآمد بازی های داخلی ۱۳۵ درصد نسبت به سال قبلش افزایش پیدا کرد، ضمن‌ آنکه درآمد برنامه های ایرانی سه برابر بازی های داخلی گزارش شد.

درآمد برنامه های ایرانی سه برابر بازی های داخلی گزارش شد

شبکه اینترنت کاربران

طبق دیتای منتشر شده توسط بازار، در نیمه دوم سال ۹۵ بیش از ۶۰ درصد از کاربران حداقل یکبار از اینترنت وای فای برای دانلود از بازار استفاده کرده اند.

در این نمودار حجم دانلود از هر شبکه را مشاهده می کنید.

همانطور که در ادامه می بینید کاربرانی که از شبکه 2G برای دانلود از کافه بازار استفاده کرده اند در ۷۶ درصد از مواقع با خطا روبرو شده اند و کاربران شبکه های 4G کمترین میزان خطا را تجربه کرده اند. گفتنی است متوسط سرعت دانلود شبکه 4G تقریبا ۳.۴ برابر سرعت متوسط شبکه 3G و ۱.۲ برابر شبکه وای فای بوده است.

همانطور که مشاهده می کنید، ۹۵ سال خوبی برای توسعه دهندگان داخلی و محصولات ایرانی بوده و آمار کلی استفاده کاربران از برنامه های موبایلی نیز نوید آینده ای مثبت برای این بازار [دست کم نزدیک] را می دهد.

کافه بازار یک فروشگاه نرم‌افزار اندروید است که در بهمن ماه ۸۹ توسط رضا محمدی قایق‌چی، حسام میرآرمندهی و تعدادی از دانشجویان دانشگاه شریف طراحی شد. در حال حاضر بیش از ۱۷ هزار نرم‌افزار کاربردی اندرویدی ایرانی تولید شده توسط دو هزار توسعه دهنده در کافه بازار ارائه می‌شود.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (38 مورد)
  • ziba karimpour
    ziba karimpour | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶

    یعنی یکبار نشد ، خوشحالی ایرانی ها از موفقیت هم وطنانشون رو ببینم هر کی به بالا برسه و خودمون نرسیم باید همه جوره تخریب کنیم چون که یک موجود حسودی هستیم که در دنیا فقط یک گونه وجود داره اینطوری هست اونم ایرانی جماعته بابا بسه دیگه ، اصلا کل محصولات کافه بازار دزدیه و اصلا خود بازار هم یک نرم افزار ویروسی و جاسوسی و ... هست به شما چه ارتباطی داره این وسط ؟ شما همون کتاب فروشی نیستی که سورس کد رو کپی میکردی داخل بازار منتشر میکردی مثل کتابچه ی دعای بخت بازکنی و نمیدونم سنگ قبر و .... ؟ حالا بخاطر این که سیاست بازار جهت انتشار برنامه و بازی های با کیفیت شده خیلی ها بهشون برخورده !!! بازار در حال حاضر 33 میلیون استفاده کننده داره این همه ادم از کجا اومده از بازار حمایت میکنه پس ؟ بهترین مارکت در نوع خودش هست هم از لحاظ توسعه هم از لحاظ مدیریت و همه چی کلا تکه تکه

  • ashkan.72
    ashkan.72 | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶

    دوستان واقعا توصیه میکنم به هیچ عنوان از بازار استفاده نکنید. واقعا توصیه میکنم.

    • ziba karimpour
      ziba karimpour | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶

      قرار نیست دوستان به حرف شما گوش بدن ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی