ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

امور حقوقی هک یاهو و صرف ۱۶ میلیون دلار ظرف تنها ۳ ماه

هرچند اخبار هک شدن پیاپی اطلاعات سایت یاهو در سالهای اخیر ضربه ی سهمگینی به پیکر این شرکت وارد آورد، اما حداقل برای وکلای یاهو چندان هم بد نبود. شرکت آمریکایی می گوید ظرف ۳ ماه ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۰

هرچند اخبار هک شدن پیاپی اطلاعات سایت یاهو در سالهای اخیر ضربه ی سهمگینی به پیکر این شرکت وارد آورد، اما حداقل برای وکلای یاهو چندان هم بد نبود.

شرکت آمریکایی می گوید ظرف ۳ ماه ابتدایی سال ۲۰۱۶ حدود ۱۶ میلیون دلار در ارتباط با مشکلات امنیتی پیشین خود هزینه کرده که از این میزان ۵ میلیون دلار صرف تحقیقات قانونی و ۱۱ میلیون هم برای وکیل و دیگر امور حقوقی صرف شده است.

جالب اینکه یاهو سال ۲۰۱۶ هم دقیقاً ۱۶ میلیون دلار برای همین منظور خرج کرده بود و از آن رقم هم ۱۱ میلیون دلار به وکلا و رفع و رجوع مشکلات حقوقی پیش آمده در پی هک اطلاعات مربوط بود.

گفتنی است که هک های صورت گرفته در سال ۲۰۱۴ به دزدیده شدن اطلاعات بیش از یک میلیون کاربر یاهو منجر شد و از این نظر بزرگترین در نوع خود به حساب می آید.

یاهو می گوید چنین هکی با پشتیبانی یک دولت انجام گرفته و سارق موفق شده به شناسه کاربری، تاریخ تولد، آدرس ایمیل و اطلاعات دیگر کاربرانش دست پیدا کند.

اما مشکل بعدی اینجا بود که یاهو تا پاییز سال ۲۰۱۶ از افشای این موضوع خودداری کرده بود و زمانی که مسئله روشن شد، بیش از ۴۰ نفر از سهامداران یاهو از این شرکت بابت مخفی کاری و سهل انگاری شکایت کردند.

با چنین روندی و با توجه به ابعاد ماجرا، چندان هم شگفت آور نیست که شرکت آمریکایی مجبور شده در ادامه برای رفع و رجوع مشکلات پیش آمده هزینه ی هنگفتی را صرف امور حقوقی و قانونی نماید.

البته کار هنوز به پایان نرسیده و طبق اعلام یاهو این شرکت قصد دارد رقم های دیگری را هم برای رفع و رجور امور حقوقی، تحقیقات قانونی و اصلاح مشکلات موجود خود صرف نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • یحیی خالدی
    یحیی خالدی | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶

    بابا هم تو روزیاتو هم دیجیاتو چند وقته اشتباهاتی تو متن میبینم که شاخ در میارم کل این شرکت4 میلیارد دلار نمی ارزه این همه میلیاردی از کجا آورده داده به وکیل مکیل تو منبع میلیون نوشته

  • M. Chapdast
    M. Chapdast | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶

    بعله منبع چک کردم میلیون درست بود.
    گرچه نیاز به چک منبع نبود
    مطلب خودش داشت داد میزد که اشتباهه
    تعجب میکنم اقای گلستانه همچین اشتباهی از سمت شماست

  • M. Chapdast
    M. Chapdast | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶

    مطمئن هستین که میلیارد دلار درسته؟
    اصلن منطقی نیست باید میلیون دلار باشه.
    اخه یاهو کلا پنج میلیارد می ارزه
    اونوقت 16 میلیارد از کجا اورده تو سه ماه خرج کرده؟

مطالب پیشنهادی