ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انویدیا یادگیری عمیق را با کمک GPU های خود به 100 هزار توسعه دهنده آموزش می دهد

در توانایی پردازشگرهای امروزی انویدیا برای اجرای سنگین ترین بازی ها به بهترین شکل هیچ تردیدی وجود ندارد، اما جالب است بدانید قدرت GPU های این شرکت حتی از چنین کاربردی هم فراتر می رود. ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

در توانایی پردازشگرهای امروزی انویدیا برای اجرای سنگین ترین بازی ها به بهترین شکل هیچ تردیدی وجود ندارد، اما جالب است بدانید قدرت GPU های این شرکت حتی از چنین کاربردی هم فراتر می رود.

یکی از این کاربردها یادگیری ماشینی و خصوصاً یادگیری عمیق است. انویدیا برای نمایش این موضوع در همکاری با Qwiklabs، موسسه آموزشی به نام Deep Learning Institute تاسیس کرده و استفاده از کارت های گرافیک خود در حوزه یادگیری عمیق را به توسعه دهندگان آموزش می دهد.

سال گذشته ۱۰۰۰ توسعه دهنده در این موسسه آموزش های مربوطه را گذارنده بودند، اما انویدیا می خواهد در سال ۲۰۱۷ این میزان را به شکل قابل توجهی افزایش داده و به ۱۰۰ هزار نفر برساند که ۱۰ برابر رقم پیشین به حساب می آید.

انویدیا برای این منظور از کمک شرکت های دیگر هم بهره می گیرد، از جمله Qwiklabs که بخش آموزش آنلاین این پروژه را بر عهده دارد. در میان شرکت هایی که انویدیا را برای رسیدن به هدف خود همراهی می کنند حتی نام هایی به بزرگی گوگل، آمازون، فیسبوک و دانشگاه استنفورد هم به چشم می خورد.

برای نمونه می توان به همکاری گوگل اشاره کرد که بخشی از محتوای آموزشی این دوره را بر اساس فریم ورک یادگیری عمیق متن باز TensorFlow فراهم می کند.

اچ پی، IBM و مایکروسافت هم شرکت های دیگری هستند که اساتید آموزش ها و گواهی نامه های قبولی آن را تامین می کنند و در این میان پلتفرم هایی مثل آژور، IBM Power و IBM Cloud را برای آموزش مورد استفاده قرار می دهند.

در پایان گفتنی است که بر اساس برآوردهای انجام گرفته، یادگیری عمیق و حوزه های وابسته به آن مثل یادگیری ماشینی و شبکه های عصبی مصنوعی راه خود را به ۸۰ درصد اپلیکیشن های بازار باز خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • kevin
    kevin | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶

    منم میخواااام ??

مطالب پیشنهادی