ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل باتری محصولات آینده خود را با دستگاه تست باتری خودروهای تسلا بهبود می دهد

پیش از این در اخبار آمده بود شرکتی که تحقیق و توسعه در زمینه باتری های خودروسازی تسلا را بر عهده دارد موفق شده ۴ سال زودتر از چیزی که پیشبینی می شد عمر باتری ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

پیش از این در اخبار آمده بود شرکتی که تحقیق و توسعه در زمینه باتری های خودروسازی تسلا را بر عهده دارد موفق شده ۴ سال زودتر از چیزی که پیشبینی می شد عمر باتری خودروهای این شرکت را به دو برابر افزایش دهد.

شرکت همکار تسلا برای رسیدن به این هدف روش جدیدی برای سنجش باتری ها ابداع کرده بود و حالا خبر می رسد که اپل هم دستگاه های مورد نیاز برای انجام این بررسی ها را خریداری کرده است.

این روش به دست تیم تحت نظر Jeff Dahn ابداع شده است، یعنی همان محقق مشهور که از سازندگان اولیه باتری های li-ion به حساب می آید. باتری های li-ion هم پر استفاده و موفق ترین نوع باتری برای لوازم الکترونیکی شخصی و خودروهای برقی در بازار امروز است.

این شخص در حال حاضر مدیریت شرکت تحقیق و توسعه باتری های تسلا را بر عهده دارد و گروهی از محققین دانشگاه Dalhousie را برای این منظور گرد آورده است.

آقای Dahn سال گذشته پس از ۲۰ سال همکاری تیم خود با شرکت 3M را پایان داد و همکاری برای توسعه باتری خودروهای تسلا را در شرکت جدیدی به نام NSERC/Tesla Canada Industrial Research آغاز کرد.

تیم تحقیقاتی برای این منظور پیش از هر چیز دستگاه جدیدی ابداع کرده اند که می تواند با تحت نظر گرفتن روند شارژ و تخلیه شارژ باتری ها، دلایل کاهش عمر و شارژدهی باتری ها را به شکل دقیق تری شناسایی کند. این اطلاعات در ادامه برای ساخت باتری های بهتر و شارژ دهی بهتر آنها مورد استفاده قرار می گیرد.

البته باید اشاره کنیم که یکی از دو محقق اصلی این پروژه کمی بعد شرکت تجاری دیگری راه اندازی کرد و دستگاه ابداعی تیم توسعه را تحت نام Novonix به فروش می رساند.

این دستگاه که حالا به دست اپل خریداری شده است می تواند به شکل همزمان ۴۰ باتری را شارژ کند و روند شارژ را با جزئیات بسیار کامل تحت نظر گرفته و ثبت نماید.

بر همین اساس انتظار می رود در آینده شاهد افزایش قابل توجه عمر باتری محصولات اپل باشیم، موضوعی که برای بسیاری از کاربران خبر بسیار خوشی محسوب می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی