ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسپیس اکس و نخستین تست موتور مرکزی راکت فالکون هوی [تماشا کنید]

حدود چهار سال است که اسپیس اکس راکت غول پیکر «فالکون هوی» (Falcon Heavy) را به علاقه مندان سفرهای فضایی وعده داده. امروز این کمپانی برای نخستین بار پیشرفت عملیاتی پروژه فوق را در قالب یک ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۸:۴۵

حدود چهار سال است که اسپیس اکس راکت غول پیکر «فالکون هوی» (Falcon Heavy) را به علاقه مندان سفرهای فضایی وعده داده. امروز این کمپانی برای نخستین بار پیشرفت عملیاتی پروژه فوق را در قالب یک ویدیو به نمایش گذاشت. در این ویدیو برای اولین بار موتور اصلی راکت فوق را می بینیم که به صورت ثابت روشن شده و تست می گردد.

این آزمون در مرکز تحقیق و توسعه اسپیس اکس واقع در «مک گرگور» ایالت تگزاس انجام شده و به نوعی، پیش درآمد پرتاب اصلی در اواخر تابستان سال جاری محسوب می گردد.

همان طور که می دانید فالکون هِوی نسخه بزرگ تر فالکون 9 محسوب می شود که سه هسته پرتاب را در کنار هم جای داده. این بوسترهای سه گانه با قدرت فوق العاده خود می توانند حدود 65 تن محموله را به مدار پایینی زمین برسانند یا 17 تن بار را به کره مریخ انتقال دهند. هم اکنون فالکون 9 فقط قادر به انتقال 22 تن محموله به مدار پایینی زمین است.

سال آینده اسپیس اکس با راکت فالکون هوی دو شهروند را به سفری دور کره ماه می فرستد

اسپیس اکس قصد دارد سال آینده میلادی با استفاده از این راکت غول پیکر، دو توریست فضایی را به سفری دور کره ماه بفرستد و سپس در سال 2020 سفر به سوی کره مریخ را آغاز نماید. «ایلان ماسک» می گوید دو هسته جانبی فالکون هوی تقریباً همان هسته های فالکون 9 هستند، اما بخش مرکزی آن به گونه ای تقویت شده تا سامانه های سخت افزاری بیشتری را درون خود جای دهد. تستی که در ویدیوی امروز می بینید، نخستین آزمایش جدی و واقعی این هسته مرکزی به شمار می رود

اسپیس اکس در انتهای تابستان سال جاری، برای نخستین بار فالکون هوی را از سکوی 39A، یعنی همان سکوی تاریخی ناسا که در مرکز فضایی کندی در کیپ کاناورال قرار گرفته، به فضا پرتاب خواهد کرد؛ البته همه چیز منوط به این است که مشکل خاصی در روند توسعه و آزمایش های فالکون هوی پیش نیاید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • heydar hejazi
    heydar hejazi | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶

    یعنی غولیه...

مطالب پیشنهادی