ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سرویس جدید مایکروسافت برای توسعه شبکه های عصبی عمیق در Azure

مایکروسافت امروز در کنفرانس توسعه دهندگان خود از «Azure Batch AI Training» رونمایی کرد. همانطور که از عنوان سرویس پیداست، این خدمت در واقع امکان توسعه و تعلیم شبکه های عصبی عمیق را به صورت دسته ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۲۱:۴۰

مایکروسافت امروز در کنفرانس توسعه دهندگان خود از «Azure Batch AI Training» رونمایی کرد. همانطور که از عنوان سرویس پیداست، این خدمت در واقع امکان توسعه و تعلیم شبکه های عصبی عمیق را به صورت دسته ای، در پلتفرم پردازش ابری مایکروسافت یعنی آژور فراهم می کند.

محصول مورد بحث در واقع یک بستر توسعه هوش مصنوعی کنترل شده است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد بدون نگرانی بابت زیرساخت ها، روی مدل های خود تمرکز کنند. هرچند جزئیات ماجرا هنوز شفاف نیست، اما ایده اصلی ارائه خدمات مناسب به توسعه دهندگان برای طراحی مدل های یادگیری ماشینی خواهد بود.

مایکروسافت اعلام کرده سرویس مذکور از تمامی چهارچوب های نرم افزاری یا همان فرِیم وُرک ها پشتیبانی می کند در نتیجه، توسعه دهندگان می توانند از ابزارِ شناختی مایکروسافت، Google TensorFlow یا Caffe استفاده نمایند.

توسعه دهندگان و دانشمندان علوم دیتا، می توانند محیط توسعه مدل های خود را مطابق نیاز طراحی و تنظیم کنند که البته این امر فاکتور مهمی در محاسبه هزینه های بهره گیری از سرویس خواهد بود. همچنین کمپانی ساکن ردموند بیان کرده توسعه دهندگان می توانند برنامه های خود را روی چندین CPU و GPU، و در دراز مدت مدارهای مجتمع دیجیتال برنامه پذیر یا FPGA، به طور همزمان اجرا کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی