ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مایکروسافت و گسترش قابلیت APIهای گراف برای توسعه دهندگان

سران مایکروسافت امشب در سیاتل به روی صحنه رفتند تا همزمان با برگزاری رویداد بیلد از آخرین دستاوردهای خود صحبت کنند. یکی از همین موارد مایکروسافت گراف (Graph) است که به توسعه دهندگان امکان دسترسی به ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۲۰:۲۴

سران مایکروسافت امشب در سیاتل به روی صحنه رفتند تا همزمان با برگزاری رویداد بیلد از آخرین دستاوردهای خود صحبت کنند. یکی از همین موارد مایکروسافت گراف (Graph) است که به توسعه دهندگان امکان دسترسی به داده های آفیس 365 را می دهد تا آنها بتوانند کاربران، مکالمه ها، پروژه ها، برنامه ریزی ها و محتوا را به هم متصل کنند.

بر همین اساس امشب مایکروسافت نشان داد که APIهای گراف را برای توسعه دهندگان گسترش داده و حالا می توانیم شاهد برخی قابلیت های جدید باشیم. به عنوان مثال «مترجم ارائه» افزوده شده به APIهای ترجمه مایکروسافت در پاورپوینت به کاربر این امکان را می دهد تا به ارائه خود زیرنویسی با زبان های مختلف بیفزایند.

همچنین از طرف دیگر APIهای سایت SharePoint، OneNote و Planner هم به صورت عمومی در دسترس قرار گرفتند و توسعه دهندگان می توانند از آنها در ساخت اپلیکیشن ها و سرویس های خود استفاده کنند. علاوه بر آن APIهای تازه هم در احتیار توسعه دهندگان قرار خواهد گرفت تا با بهره گیری از آنها به تولید پردازش هایی هوشمندتر با اتکا به روابط بین کاربر و اسناد بپردازند.

لازم به ذکر است در بخشی دیگر از قابلیت های تازه هم می توان به گسترش کتابخانه وب هوک ها اشاره کرد که تغییرات کاربر و گروه را شامل می شوند.

گفتنی است علاوه بر APIها، قابلیت های تازه ای هم به سرویس ها افزوده شده است. به عنوان مثال دلتا کوئری ها فهرست هایی از تغییرات نوع داده را فراهم می کنند که به توسعه دهندگان برای در ساخت یکپارچگی های اپلیکیشنی با کارایی و قدرت بالا کمک می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی