ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت سرویس پایگاه داده آژور را برای MySQL و PostgreSQL معرفی کرد

شاید بزرگ ترین خبر امروز در حوزه پایگاه داده آژور (Azure) رونمایی از سرویس پایگاه داده توزیع شده جهانی Cosmos DB باشد، اما احتمالاً بسیاری از توسعه دهندگان از آپدیت های جزئی آژور نیز خوشحال خواهند ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۲۱:۱۸

شاید بزرگ ترین خبر امروز در حوزه پایگاه داده آژور (Azure) رونمایی از سرویس پایگاه داده توزیع شده جهانی Cosmos DB باشد، اما احتمالاً بسیاری از توسعه دهندگان از آپدیت های جزئی آژور نیز خوشحال خواهند شد. مایکروسافت در جریان کنفرانس بیلد که دقایقی پیش در سیاتل آغاز شده، از آژور برای MySQL و PostgreSQL رونمایی کرد.

این سرویس به قول مایکروسافت برای اطمینان دادن به توسعه دهندگان ارائه می شود تا بتوانند از دیتابیس مورد علاقه خود روی آژور بهره گیرند. تا به امروز برای استفاده از MySQL و PostgreSQL روی آژور باید ماشین های مجازی را راه اندازی می کردیم. حال غول تکنولوژی آمریکایی با ارائه این سرویس جدید می خواهد دسترسی بالا، حفاظت از داده و بازیابی سریع را در کنار مقیاس بندی ساده، در اختیار کاربران قرار دهد.

گفتنیست مایکروسافت پیش از این Azure SQL را برای برنامه نویسانی که نیازمند «پایگاه داده رابطه ای» بودند ارائه کرده بود، اما جایگزین کردن آن با MySQL به هیچ وجه ساده نبود و توسعه دهندگان باید بخش های زیادی از اپلیکیشن های خود را تغییر می دادند. سرویس جدید ردموندی ها این مشکل را به طور کامل برطرف می سازد.

لازم به ذکر است اوراکل که کنترل بخش تجاری MySQL را پس از خرید «سان» در سال 2010 بر عهده دارد نیز سرویس MySQL را به صورت خدمات ابری ارائه می کند، اما مایکروسافت امروز با معرفی سرویس جدید مهاجرت پایگاه داده می تواند مشتریان بیشتری را از اوراکل به سوی خود بکشاند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی