ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

مصوبه تازه مجلس؛ تغییر مجدد قانون استفاده از کارت سوخت

قانون استفاده از کارت هوشمند سوخت چند سال پیش تصویب شد و طبق آن بنزین سهمیه بندی و با قیمتی کمتر از قیمت آزاد به دست مصرف کننده می رسید. از همان ابتدا این قانون ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۴:۱۵

قانون استفاده از کارت هوشمند سوخت چند سال پیش تصویب شد و طبق آن بنزین سهمیه بندی و با قیمتی کمتر از قیمت آزاد به دست مصرف کننده می رسید.

از همان ابتدا این قانون مخالفان و موافقان متعددی داشته و چندین بار این قانون دست خوش تغییراتی جزیی شد تا بالاخره سال گذشته کارت سوخت از چرخه خارج شد و بنزین نیز تک نرخی و با قیمت 1000 تومن در پمپ بنزین ها قابل دسترسی بود.

حتی نازل های برخی از پمپ بنزین های تازه تاسیس دیگر محل قرارگیری این کارت را ندارند. اما امروز طبق طرح جدیدی که بر اساس اصلاح ماده 1 قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت به مجلس شورای اسلامی ، استفاده از کارت سوخت برای استفاده از بنزین و گازوئیل الزامی شد و با قانون قبلی که کارت سوخت تنها یک اولویت در دریافت سوخت در بخش حمل و نقل ، صنعت و کشاورزی بود ، جایگزین شد.

حال دولت مجاز است با استفاده از این قانون جدید ، مصرف کننده را ترغیب به استفاده از این کارت کند که تنها مختص به یک خودرو است که این قانون در چارچوب استفاده از سیاست های انگیزشی استفاده خواهد شد. این قانون با رای موافق 121 نفر از 220 نماینده حاضر در جلسه امروز تصویب شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • farvardin
    farvardin | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶

    خبر لازم بود توی دیجیاتو باشه؟ ربطی به تکنولوژی داشت؟ نمیشد توی روزیاتو باشه؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی