ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت سرویس پایگاه داده ابری Azure Cosmos DB را معرفی کرد

مایکروسافت دقایقی پیش و در جریان کنفرانس بیلد ۲۰۱۷ از Azure Cosmos DB رونمایی کرد. این سرویس پایگاه داده ابری جدید، کاملاً از پایه طراحی شده و می تواند خدمات ابری و داده ای را در ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۲۰:۴۴

مایکروسافت دقایقی پیش و در جریان کنفرانس بیلد ۲۰۱۷ از Azure Cosmos DB رونمایی کرد. این سرویس پایگاه داده ابری جدید، کاملاً از پایه طراحی شده و می تواند خدمات ابری و داده ای را در مقیاسی بسیار وسیع و در سطح جهانی ارائه دهد. مایکروسافت مدعیست Azure Cosmos DB نخستین سرویس پایگاه داده چند مدلی با توزیع سراسری در جهان به شمار می رود.

این سرویس را می توان بزرگ ترین خبر کنفرانس بیلد امسال در حوزه Azure دانست. Cosmos DB برخلاف خدمات پیشین، با ارائه پنج راهکار ثبات عملکرد (consistency) انعطاف پذیری کاملی را در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد. البته کارآیی فوق العاده، تاب آوری در برابر خطا، توانایی تغییر مقیاس هوشمند در چند منطقه جغرافیایی مختلف، و ایندکس کردن خودکار داده ها نیز از جمله ویژگی های برجسته سرویس فوق به شمار می روند.

Cosmos DB را می توان نسخه متکامل تری از DocumentDB دانست، نوعی پایگاه داده NoSQL ابری که مایکروسافت پیش تر از آن برای ذخیره سازی و ارائه اطلاعات وابسته به JSON بهره می گرفت. «اسکات گوتری» مدیر ارشد بخش خدمات کلاود و سازمانی مایکروسافت می گوید Cosmos DB آپ تایم حداکثری و تأخیر کمتر از 10 میلی ثانیه را تا صدک نود و نهم درخواست ها تضمین می کند.

به گفته مایکروسافت، وب سایت Jet.com هم اکنون از Azure Cosmos DB استفاده می کند و در هر روز بیش از 100 تریلیون تراکنش را در نقاط مختلف جهان با تکیه بر این سرویس به اجرا در می آورد، که روز به روز به تعداد آنها اضافه می گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • high end
    high end | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶

    سونی یه گوشی داشت اسمش این بود شایدم کاسیو بود

    • high end
      high end | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶

      شایدم دوربین سونی بود

  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶

    فکر کنم این رقیب از جنس مایکروسافتی برای mongoDB باشه

مطالب پیشنهادی