ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسخه کامل Visual Studio 2017 برای مک در دسترس کلیه کاربران قرار گرفت

در جریان کنفرانس بیلد 2017 مایکروسافت که هم اکنون در واشنگتن آمریکا در حال برگزاریست، کمپانی ردموندی از اپلیکیشن ویژوال استودیو برای مک و خارج شدن آن از مرحله پیش نمایش خبر داد و اعلام ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۲۰:۰۱

در جریان کنفرانس بیلد 2017 مایکروسافت که هم اکنون در واشنگتن آمریکا در حال برگزاریست، کمپانی ردموندی از اپلیکیشن ویژوال استودیو برای مک و خارج شدن آن از مرحله پیش نمایش خبر داد و اعلام کرد که از همین حالا، کلیه کاربران OS X ال کاپیتان نسخه 10.11 و نسخه های جدیدتر می توانند نرم افزار مذکور را از این لینک دانلود کنند.

توسعه دهندگان حالا می توانند از ویژوال استودیو به عنوان یک IDE (محیط یکپارچه توسعه نرم‌افزار) در پلتفرم های ویندوز و مک برای توسعه اپلیکیشن های تحت وب، موبایل و محصولات مبتنی بر فضای ابری استفاده نمایند. 

Scott Guthrie، معاون اجرایی مایکروسافت کلاد و گروه Enterprise این کمپانی در خصوص ویژوال استودیوی مک می گوید: «چه از سی شارپ، اف شارپ، .NET Core، ASP.NET Core، زامارین یا یونیتی استفاده کنید، از محیط توسعه اعلایی برخوردار خواهید شد که به طور بومی برای پلتفرم مک طراحی شده».

شکی نیست که مایکروسافت با آوردن IDE خود به پلتفرم مک، به مرحله مهمی از دوران فعالیت خود قدم گذاشته است. تا پیش از این توسعه دهندگان مجبور بودند که برای استفاده از امکانات ویژوال استودیو فقط به پلتفرم ویندوز محدود باشند. اما شرایط از آوریل 2015 که مایکروسافت Visual Studio Code را برای ویندوز، مک و لینوکس منتشر کرد به گونه دیگری شد.

این اقدام مقدمه ای شد برای آنکه مایکروسافت در اوایل نوامبر 2016 نسخه پیش نمایش ویژوال استودیو را برای مک نیز منتشر کند، و حالا به روزی رسیده ایم که ویژوال استودیو از مرحله پیش نمایش خارج شده و در دسترس عموم کاربران از سراسر دنیا قرار گرفته است.

ویژوال استودیو برای مک از توسعه بومی اندروید، iOS و مک به واسطه زامارین پشتیبانی می کند، و توسعه سرور در آن به کمک NET Core. و آژور صورت می گیرد. همچنین اکثر زبان های برنامه نویسی مهم از جمله سی شارپ و #F به طور بومی در آن پشتیبانی می شوند.

مایکروسافت با این اقدام در تلاش است که توسعه دهندگان مک و iOS را بیشتر از گذشته به سوی خود بکشاند. باید منتظر ماند و دید که تا چه حد در رسیدن به این هدف موفق خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • heydar hejazi
    heydar hejazi | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶

    وقتی برنامه رو تمام و کمال در اختیار اپلیها گذاشته چطور میخواد به طرف مایکروسافت جذبشون کنه آخه؟

    • Seyyed Parsa Neshaei
      Seyyed Parsa Neshaei | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶

      نكته همينه كه تمام و كمال نيست. مثلا برنامه WinForms هم حتي براش نميشه نوشت. منظورش اين نبوده كه نهايي ترين نسخه ويژوال استوديو اومده بلكه منظورش اينه كه همون نسخه اي كه براي مك برنامه داشتند نهايي شده.

مطالب پیشنهادی