ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هوش مصنوعی مایکروسافت در خدمت افزایش سطح ایمنی کارگاه ها

هوش مصنوعی که بخش جدایی ناپذیر زندگی بشر شده، حالا می تواند برای افزایش ایمنی محیط های کاری به کار گرفته شود. «آندره کارل» مدیر بخش ارتباطات تجاری مایکروسافت امروز در کنفرانس بیلد به شرح ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۲۰:۵۳

هوش مصنوعی که بخش جدایی ناپذیر زندگی بشر شده، حالا می تواند برای افزایش ایمنی محیط های کاری به کار گرفته شود. «آندره کارل» مدیر بخش ارتباطات تجاری مایکروسافت امروز در کنفرانس بیلد به شرح چگونگی هماهنگی فناوری های Azure Stack ،Azure IoT Edge، خدمات شناختی مایکروسافت و دوربین های مداربسته برای ارتقاء سطح ایمنی کارگاه ها پرداخت.

تکنولوژی جدید مایکروسافت با تشخیص افراد، ابزار و حتی خطرات بالقوه ای مانند نشتی ها و ابزاری که در نقاط نامناسبی قرار گرفته اند، به طور زنده امنیت محیط را پایش می کند.

این سیستم می تواند افراد را بر اساس نوع مهارتشان در استفاده از ابزاری خاص نیز شناسایی کرده و در بعضی شرایط، مثلاً وقتی یک دستگاه اره برقی در کارگاه به حال خود رها شده، نزدیکترین متخصص را از وضعیت آگاه کند.

هوش مصنوعی مایکروسافت همچنین می تواند افرادی که جزء پرسنل مجموعه نیستند را شناسایی کرده و حتی تخطی از قوانین، مثلاً استفاده غیر مجاز از ابزاری خاص توسط فرد غیر متخصص را تشخیص دهد.

این مجموعه شگفت انگیز را می توان به سادگی حتی از طریق یک دستگاه آیفون مدیریت کرده و نکته مهم اینکه نرم افزار مورد استفاده را می توان برای محیط کاری دلخواه شخصی سازی کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶

    این قدرت اینترنت اشیاء در محیط های صنعتیه. واقعاً عالیه و از تلفیق هوش مصنوعی و سرورهای ابری و دستگاه‌های IoT به وجود اومده. آینده درخشانی در انتظاره...

مطالب پیشنهادی