ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پروژه Holodeck، فناوری واقعیت مجازی انویدیا

«جن سون هوانگ» مدیر عامل انویدیا در کنفرانس تکنولوژی GPU این شرکت که به طور همزمان با کنفرانس بیلد مایکروسافت برگزار شد، از فناوری جدیدی که وی آن را پروژه «Holodeck» (برگرفته از فضای واقعیت مجازی ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۲۳:۱۵

«جن سون هوانگ» مدیر عامل انویدیا در کنفرانس تکنولوژی GPU این شرکت که به طور همزمان با کنفرانس بیلد مایکروسافت برگزار شد، از فناوری جدیدی که وی آن را پروژه «Holodeck» (برگرفته از فضای واقعیت مجازی در فیلم های استار ترِک) می نامد، پرده برداشت.

در پیش نمایش هولودِک، چهار نفر لباس های رباتیک بر تن کرده و با ورود به فضای 3D، تصویری بسیار واقع گرایانه از یک خودرو را به اشتراک گذاشتند. این افراد وارد خودرو مذکور شده و اذعان کردند تجربه شبیه سازی شده از لحاظ فیزیکی کاملاً دقیق است. جالب اینجاست که یکی از این محققین فرمان اتومبیل را با دست گرفت و انگشتانش از درون فرمان مجازی عبور نکرد.

بنا به گفته هوانگ این سیستم کاملاً از قوانین فیزیک پیروی می کند. او سپس از گروه آزمایش خواست قطعات تشکیل دهنده خودرو را در نمای انفجاری بررسی کنند که تک تک اجزای اتومبیل در این حالت قابل بررسی خواهند بود. خودرو مورد بحث توسط طراح مشهور، آقای «کریستین کونیخزگ» بنیان گذار کمپانی سوپر اسپرت ساز سوئدی، انجام شده است.

فناوری جدید از شهریور ماه برای تجربه توسط دیگران در اختیار عموم قرار خواهد گرفت. انویدیا از این تکنولوژی به عنوان محیطی برای تعامل و اشتراک ایده های مهندسین یاد می کند، هرچند کاربرد چنین فناوری جذابی در صنعت گیم و برای توسعه دهندگان غیر قابل انکار است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی