ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جمع بندی دومین روز کنفرانس بیلد 2017 مایکروسافت؛ مروری بر نکات مهم

برای دومین روز متوالی، مایکروسافت برای توسعه دهندگان وابسته به خود کنفرانسی را ترتیب داد و طی آن از آخرین محصولات و سرویس هایش که عمدتا وابسته به ویندوز 10 هستند پرده برداشت. از آپدیت ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۲۳:۰۰

برای دومین روز متوالی، مایکروسافت برای توسعه دهندگان وابسته به خود کنفرانسی را ترتیب داد و طی آن از آخرین محصولات و سرویس هایش که عمدتا وابسته به ویندوز 10 هستند پرده برداشت.

از آپدیت بزرگ بعدی ویندوز 10 گرفته تا تلاش برای نفوذ به سیستم عامل های دیگر از عواملی بودند که امشب شاهد رونماییشان بودیم. در ادامه 5 مورد از مهم ترین اتفاقات امشب را می خوانید.

1. آپدیت Fall Creators

این چهارمین بار است که مایکروسافت می خواهد یک آپدیت بزرگ برای ویندوز عرضه کند، آپدیتی که تغییراتی جالب توجه به ویندوز 10 خواهد آورد و امکانات جذابی هم به آن اضافه می کند. انتظار بر این است که آپدیت پاییزه ویندوز 10 در سپتامبر سال جاری برابر با شهریور-مهر ماه عرضه شود.

2. سیستم فلوئنت دیزاین

زبان طراحی جدید مایکروسافت که پیش از این تحت عنوان پروژه نئون شناخته می شد حالا رسما فلوئنت دیزان نامیده شده و جایگزین مترو دیزاینی می شود که ویندوز قبلی بر اساس آن شکل گرفته بود. فلوئنت دیزاین همین حالا هم روی بخش های مختلف ویندوز 10 اعمال شده و با ارائه آپدیت پاییزه سیستم عامل به اوج شکوفایی خود خواهد رسید.

3. ویندوز استوری ریمیکس

شما هم احتمالا دوست دارید که برخی از لحظات زندگیتان را تبدیل به یک فیلم کوتاه کنید و یا حتی به قصد ساخت همین فیلم های چند دقیقه ای، دست به دوربین شوید و با موبایلتان فیلمبرداری کنید. استوری ریمیکس مایکروسافت دقیقا همین کار را می کند. توضیح اضافه نمی دهیم، ویدیو را ببینید تا به خوبی متوجه شوید چه در انتظار شماست.

4. امتحان کردن اپلیکیشن های iOS روی ویندوز

تلاش مایکروسافت برای نفوذ به بازار موبایل با سیستم عاملی اختصاصی تقریبا بدون نتیجه ماند و کار به جایی نبرد اما ضرب المثلی هست که می گوید خواهی نشوی رسوا، همرنگ جماعت شو. مایکروسافت هم برای اینکه بازار را به طور کامل از دست ندهد، به سراغ iOS و اندروید رفته تا جای پای خود را در این سیستم عامل های محبوب محکم تر کند. Xamarin Live Player به توسعه دهندگان اپلیکیشن iOS اجازه می دهد تا برنامه خود را روی ویندوز پی سی مجهز به ویژوال استودیو بسازند، امتحان کنند و در نهایت باگ های آن را بگیرند و منتشرش کنند.

5. دسترسی آنی به فایل های وان درایو

یکی از چهار ویژگی اصلی آپدیت Fall Creators تحت عنوان OneDrive Files On-Demand معرفی شد. با استفاده از این قابلیت، شما می توانید روی هر پلتفرمی که هستید، در هر لحظه و هر مکانی به فایل های موجود روی وان درایو دسترسی پیدا کرده و آن ها را بدون دانلود کردن ببینید. وابستگی هر چه بیشتر ویندوز به کلود سبب می شود تا شاهد چنین اتفاقاتی باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی