ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اداره امنیت ملی آمریکا و بررسی طرح ممنوعیت لپتاپ در پروازهای ورودی از اروپا

چندی پیش اداره امنیت ملی آمریکا ورود لپتاپ و تبلت به هواپیماهایی که از مبدا بعضی کشورهای خاورمیانه و آفریقا، به ایالات متحده پرواز می کردند را با محدودیت مواجه کرد. گفتنی است دلیل این طرح، ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۷:۱۵

چندی پیش اداره امنیت ملی آمریکا ورود لپتاپ و تبلت به هواپیماهایی که از مبدا بعضی کشورهای خاورمیانه و آفریقا، به ایالات متحده پرواز می کردند را با محدودیت مواجه کرد. گفتنی است دلیل این طرح، جلوگیری از انفجار آیپدهای ساختگی در هواپیماها بوده، که پس از یک اقدام تروریستی در خطوط هوایی سومالی در سال 2016 توجه همگان را به خود جلب کرد.

اکنون سازمان امنیتی مذکور، در حال بررسی تعمیم طرح قبلی به هواپیماهایی است که از قاره اروپا به مقصد آمریکا پرواز می کنند. سخنگوی اداره امنیت ملی آمریکا، «دیوید لاپان»، در توئیتی موضع سازمان خود را اینچنین بیان کرد:

هنوز تصمیم نهایی در قبال تعمیم طرح ممنوعیت دستگاه های الکترونیکی بزرگ در کابین هواپیماها اتخاذ نشده؛ اما این امر در دست بررسی است. اداره امنیت ملی به ارزیابی تهدیدات ادامه می دهد و هرجا که لازم باشد، برای حفظ امنیت مسافران هوایی تغییرات ضروری را اعمال خواهد کرد.

هرچند این طرح از ابتدا برای پیشگیری از اتفاقاتی مانند انفجار دستی بمب هایی به شکل آیپد در حین پرواز وضع شد و انگلستان هم بعداً چنین محدودیتی را در پروازها از کشورهای خاص اعمال کرد، اما هیچیک از این ممنوعیت ها از ورود ابزار الکترونیکی به محفظه بار هواپیما و درون چمدان مسافران جلوگیری نمی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی