ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی اپلیکیشن 100؛ تجربه ای متفاوت از خرید و فروش و ساخت فروشگاه مجازی

برای خرید و فروش کالاهای دست دوم چه کار می کنید؟ احتمالا اولین چیزی که به ذهن تان می رسد قرار دادن آگهی در دیوار و شیپور باشد؛ دو سرویسی که این روزها بهترین بستر ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

برای خرید و فروش کالاهای دست دوم چه کار می کنید؟ احتمالا اولین چیزی که به ذهن تان می رسد قرار دادن آگهی در دیوار و شیپور باشد؛ دو سرویسی که این روزها بهترین بستر ممکن برای خرید و فروش کالا محسوب می شوند. اما در مورد اجناس نو، محصولاتی که خودتان تولید کرده اید یا تبلیغ برندی که پایه گذارش بوده اید چطور؟ باز هم می توانید برای تبلیغ و فروش آن ها به دیوار و شیپور اتکا کنید؟

برای تبلیغ یک برند نوپا به چیزی فراتر از تبلیغات پراکنده احتیاج دارید؛ چیزی شبیه به یک فروشگاه مجازی

خیلی بعید است، چرا که در سرویس هایی مثل دیوار و شیپور آگهی های شما به طور پراکنده و لابلای هزاران آگهی دیگر منتشر می شوند. ساده تر بگوییم، در سرویس های خرید و فروش کالای دست دوم امکان ساختن «صفحه شخصی» و گذاشتن آگهی ها به طور یکجا و در کنار هم را ندارید. بنابراین برای تبلیغ یک برند نوپا یا فروش محصولات یک واحد تولیدی به چیزی فراتر از تبلیغات پراکنده احتیاج خواهید داشت؛ چیزی شبیه به یک «فروشگاه مجازی» که با خیال راحت در آن برند خود را تبلیغ کنید و محصولات تان را در قالب یک ویترین به معرض نمایش مردم بگذارید.

اپلیکیشن «100» که امروز معرفی می کنیم با همین هدف طراحی شده؛ بستری فراهم کرده تا هر کسی برای خودش یک فروشگاه مجازی با لینک اختصاصی داشته باشد و بدون نیاز به هزینه های میلیونی برای طراحی سایت و مسائل دیگر، تا رسیدن به بنیه مالی کافی برای کارهای بزرگ استارت کار برند نوپای خود را با قدرت بزند.

100 را می توان یکی از رقبای دیوار و شیپور به حساب آورد، با این تفاوت که امکان ساخت فروشگاه را هم به کاربران خود می دهد.

شاید اولین چیزی که با ورود به 100 توجه شما را جلب کند، شباهت بسیار زیاد قالب بندی آن به اپلیکیشن دیوار باشد. دسته بندی کالاها، نحوه نمایش آگهی ها و چیدمان آیتم ها به سبک و سیاقی صورت پذیرفته که حس می کنید با کلونی از دیوار مواجه هستید. اگر این احساس به شما دست داد اشتباه نکرده اید، چرا که 100 بستری برای خرید و فروش کالای کارکرده هم هست، با این مزیت رقابتی که امکان ساخت فروشگاه را هم به کاربرانش می دهد.

هر فروشگاهی که در 100 بسازید دارای یک لینک اختصاصی خواهد بود

به معنای دقیق تر، 100 بستری ایجاد کرده که در آن هم کالای دست دوم تان را بفروشید و هم محصولات نو. دسته بندی هایی مثل املاک و آپارتمان، وسایل نقلیه، استخدام، لوازم خانگی و ... دقیقا مشابه چیزی هستند که در دیوار و شیپور دیده اید و ثبت آگهی هم تفاوتی با آن ها ندارد. آگهی ها خیلی زود تأیید می شوند و هیچ هزینه ای بابت شان نمی پردازید.

هر چند جمعیت کاربران 100 ابدا در حد و اندازه های دیوار و شیپور نیست، اما مزایایی مثل ساخت فروشگاه اختصاصی و صد البته دسترسی به اپ در هر دو پلفترم iOS و اندروید گواهی بر آن هستند که مجموعه 100 برای رقابت با حریفان پیش کسوتش پتانسیل های لازم را دارد.

هر برندی می تواند در 100 یک فروشگاه با لینک اختصاصی داشته باشد، و آگهی های خود را به راحتی مدیریت کند.

اما بگذارید کمی به وجه تمایز 100 با دیوار و شیپور بپردازیم، یعنی قابلیت ساخت فروشگاه. در همین ابتدا لازم است بگوییم که وقتی از ساخت «فروشگاه» در این مجموعه صحبت می کنیم، منظورمان وبگاهی به بزرگی دیجی کالا و بامیلو و ... و امکانات پیشرفته مدیریتی نیست. 100 صرفا به شما اجازه داده که یک پروفایل کاربری لینک دار بسازید و همه اجناس تان را وارد آن کنید، بنابراین خیلی انتظارات تان از آن را بالا نبرید.

هر فروشگاهی که در 100 بسازید دارای یک لینک اختصاصی خواهد بود، مثلا www.100.ir/digiato تا با استفاده از مرورگر بتوان وارد این صفحه شد و به جستجوی در اجناس پرداخت. فروشگاهی که می سازید به مدت 3 ماه و بدون هزینه در 100 ثبت می شود و احتمالا بعد از آن باید هزینه اندکی برای تمدید فروشگاه پرداخت کنید. البته نکته خوب اینجاست که اجناس ثبت شده در فروشگاه شما بین آگهی های اجناس دست دوم مردم هم به نمایش در می آید تا بدین شکل برای فروش محصولات تان بازاریابی هم کرده باشید.

100 یک سری قابلیت مدیریتی هم ارائه کرده تا فقط یک فروشگاه خشک و خالی را برای شما نساخته باشد

به غیر از این، خوشبختانه 100 یک سری قابلیت مدیریتی هم ارائه کرده تا فقط یک فروشگاه خشک و خالی را برای شما نساخته باشد. از جمله آن ها می توان به لینک کردن سایت، وبلاگ یا کانال تلگرام و اینستاگرام به فروشگاه ها اشاره کرد که در حال حاضر برای دسترسی به آن باید 10 هزار تومان پرداخت کنید، اما این کار را یک بار و برای همیشه انجام خواهید داد.

ابزار مدیریتی دیگر نمایش آمار و ارقام بازدید از فروشگاه است؛ این که امروز و دیروز و هفته پیش چند نفر از صفحه اصلی فروشگاه تان بازدید کرده اند و کدام آگهی ها بیشتر از سایرین در جلب نظر مردم موفق بوده اند. تمام این موارد دست به دست هم داده اند که بتوانید با هزینه ای بسیار کم، فروشگاهی مجازی با لینک اختصاصی داشته باشید و از جمعیت کاربری 100 برای مطرح کردن برند نوپایتان استفاده کنید.

اضافه کردن لینک سایت و کانال تلگرام و مشاهده آمار بازدید از فروشگاه از جمله امکانات مدیریتی 100 محسوب می شوند.

البته طبیعی است که در روند کاری فعلی 100 کم و کاستی هایی هم ببینید. به عنوان مثال بخش آمار و ارقام فروشگاه مطمئنا می توانست کامل تر و پخته تر باشد، و این که توسعه دهندگان امکاناتی برای شخصی سازی محیط فروشگاه در اختیار کاربران قرار می دادند.

مثلا امکان تعویض فونت نوشته های فروشگاه، حالت های مختلف چینش محصولات، تفکیک کردن دقیق آگهی ها در دسته های منظم و شخصی سازی لینک فروشگاه موارد ساده ای هستند که جایشان در 100 خالیست و فکر می کنیم که اضافه شدن آن ها با استقبال کاربران مواجه شده و به ارتقای سطح مجموعه 100 کمک خواهد کرد.

از امکانات رایگان 100 و ابزار مدیریتی آن می توان برای بازاریابی اولیه یک محصول هم استفاده کرد

اما در مجموع 100 برای افرادی که می خواهند پیش از صرف هزینه های میلیونی برای طراحی فروشگاه، سرمایه اندکی جمع کرده و برند خود را به همشهری هایشان بشناسانند می تواند محیط ایده آلی باشد. نکته دیگر این که از امکانات رایگان 100 می توان برای بازاریابی اولیه یک محصول هم استفاده کرد. مثلا اگر قصد راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی را دارید، می توانید استارت کار را با یک فروشگاه رایگان در 100 بزنید و ببینید که مردم چقدر از آن استقبال می کنند و اگر این استقبال برایتان مطلوب بود، آن وقت به فکر سرمایه گذاری بیشتر و پروژه های بزرگ تر بیفتید.

برای دسترسی به امکانات صد می توانید هم از اپلیکیشن های iOS و اندروید این سرویس و هم وبسایت آن استفاده کنید. در انتها امیدواریم که گردانندگان این مجموعه بتوانند با برطرف کردن کم و کاستی های فعلی و ارائه آپدیت های مستمر، جمعیت بیشتری از کاربران را به سوی خود جلب کنند تا در آینده شاهد رقابت داغ تری میان سرویس های خرید و فروش کالای ایرانی باشیم.

100.ir (صد دیوار آگهی ایرونی)

100.ir (صد دیوار آگهی ایرونی)

سازنده: ۱۰۰iran co قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 20 / 2 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • alex
    alex | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶

    شبیه تبلیغ بود تا زمانی که انتقادو ندیده بودم ? جواب نمیگیره باید کاملا مجانی کنه و بدون متوجه شدن کاربر از سرویسش پول در بیاره

  • Mohsen 757
    Mohsen 757 | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶

    خبری از وبلاگ نویسی کنفرانس مایکروسافت نیست

مطالب پیشنهادی