ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تولد مجدد هامر H1؛ بازگشت جان سخت آمریکایی به بازار [تماشا کنید]

اوایل دهه 90 میلادی بود که یک خودروی شاسی بلند جان سخت آمریکایی سر و صدای زیادی به پا کرد. دلیل این امر شباهت بسیار زیاد این خودرو با خودروهای ارتش آمریکا (موسوم به هاموی) و ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

اوایل دهه 90 میلادی بود که یک خودروی شاسی بلند جان سخت آمریکایی سر و صدای زیادی به پا کرد. دلیل این امر شباهت بسیار زیاد این خودرو با خودروهای ارتش آمریکا (موسوم به هاموی) و استفاده از شاسی مشترک بود. این شاسی بلند عجیب که هامر H1 نام داشت، بعدها با تکیه بر قابلیت های آفرود بالای خود به یک نماد در صنعت خودروسازی تبدیل گشت.

هامر H1 تا سال 2006 بر روی خط تولید قرار داشت. چهار سال بعد و در سال 2010 شرایط به گونه ای پیش رفت که جنرال موتورز تصمیم گرفت به منظور اصلاحات ساختاری عرضه این برند و محصولات آن را متوقف کند. اما اکنون در سال 2017، افرادی که جزو شیفتگان H1 باشند، می توانند نمونه صفر کیلومتر خودروی دلخواه خود را خریداری کنند.

داستان از این قرار است که 5 سرمایه گذار و  علاقه مند به این خودرو دور هم جمع شده و با تاسیس کمپانی هاموی اکسپورت (Humvee Export) قصد دارند H1 را دوباره احیا کنند. این کمپانی در گام اول در نمایشگاه خودروی شانگهای 2017 اتومبیلی را با نام هاموی C-Series به نمایش گذاشت که به نظر می رسد پیش نمایشی از H1 جدید باشد.

مساله عجیب اینکه به دلیل عدم همخوانی شرایط تولید این خودرو با قوانین آمریکا امکان فروش آن در این کشور مقدور نخواهد بود. به همین جهت هاموی اکسپورت به دنبال سایر بازارهای هدف برای صادرات محصول خود است.

بر اساس برنامه ریزی های این کمپانی، H1 یا سری C در سه تریم مختلف و با نام های نظامی براوو، چارلی و دلتا ارایه خواهد شد. پیشرانه های این خودرو ساخت جنرال موتورز بوده و شامل یک موتور 6.2 لیتری V8 و یک موتور 6.5 لیتری دیزلی می شوند. مدل بنزینی 430 و مدل های دیزلی 190، 205 و 250 اسب بخار قدرت دارند. انتقال دهنده قدرت نیز همان گیربکس چهار دنده اتوماتیک 4L85 مورد استفاده در هامر خواهد بود.

هاموی اکسپورت محصول جدید خود را با توجه به آپشن های زیاد آفرود مثل سیستم کنترل باد تایرها، درهای تقویت شده، بدنه آلومینیومی و کابین مجهز، آماده سفر در مناطق صعب العبور توصیف کرده است. آنطور که این کمپانی اعلام نموده تا پایان امسال صد دستگاه از این خودرو با قیمت تقریبی 150 هزار دلار تولید خواهد شد. انتظار می رود عمده خریداران این اتومبیل جان سخت، ثروتمندان چینی باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • m.sarv
    m.sarv | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶

    فوق العاده و خیلی خاص هست ایم ماشین ولی بدرد کسی میخوره که چندتا ماشین دیگه منظورم بیش از 3 تا هست می خوره من خودم کلاس G بنز رو با پایه 120 هزارتا خیلی بیشتر می پسندم البته فولش به 150تا هم میرسه

  • جواد علیزاده
    جواد علیزاده | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶

    خوش به حال صاحباشون

  • جواد علیزاده
    جواد علیزاده | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶

    ای جان

مطالب پیشنهادی