ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت با موتور Graph، میان رایانه و موبایل هوشمند شما پل می زند

به نظر می رسد تلاش های مایکروسافت برای اتصال هرچه بیشتر تمام دستگاه های هوشمند کاربران، به صورت تمام و کمال در موتور Graph گنجانده شده و این کمپانی قصد دارد با قابلیت هایی متفاوت، ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۲۱:۲۵

به نظر می رسد تلاش های مایکروسافت برای اتصال هرچه بیشتر تمام دستگاه های هوشمند کاربران، به صورت تمام و کمال در موتور Graph گنجانده شده و این کمپانی قصد دارد با قابلیت هایی متفاوت، امکان دسترسی دائمی به پروژه ها، محتویات و مکالمات را فراهم آورد.

مایکروسافت طی دومین کنفرانس توسعه دهندگان بیلد 2017 از ویژگی هایی در غالب موتور Graph -که رابط برنامه نویسی یکپارچه ای برای اپلیکیشن ها است- رونمایی کرد و می خواهد به فعالیت های شما در اپلیکیشن های مختلف، چه روی آیفون و چه روی دستگاه های اندرویدی یا کامپیوترهای ویندوزی شکلی یکپارچه ببخشد.

لازم به اشاره نیست که سرویس های حافظه ابری مایکروسافت، نقشی اساسی در بهینه سازی استفاده از سخت افزارهای گوناگون ایفا می کند و اجازه می دهد تمام فعالیت هایتان روی پی سی را همواره به یاد داشته باشید.

«تایم لاین» احتمالاً مهم ترین قابلیت به شمار می رود و به کاربر اجازه می دهد تا به تایم لاینی کامل از تمام فعالیت های خود روی پی سی طی ماه ها یا حتی سال های اخیر دسترسی داشته باشد و فایل ها، اپلیکیشن ها و حتی وب سایت ها را در خود جای می دهد. مایکروسافت می گوید این قابلیت به گونه ای است که انگار هیچوقت از آن فعالیت ها دست نکشیده اید و همواره به آنها دسترسی دارید.

کورتانا هم یکی دیگر از اجزای مهم این تجربه یکپارچه و روان دیجیتالی تلقی می شود. مایکروسافت توضیح می دهد که به زودی کاربران می توانند پی سی خود را خاموش کرده و تمام مستنداتی که پیش تر مشغول کار روی آنها بودند، در صفحه موبایل هوشمند ظاهر خواهد شد. در این بین کورتانا از شما می پرسد که آیا می خواهید کار را از همان جا که رها کرده اید ادامه دهید یا خیر و فرقی هم ندارد که مشغول کار روی یک مستند بوده اید یا یک وب سایت و یا یک اپلیکیشن.

Clipboard هم از دیگر قابلیت های تازه فضای ابری مایکروسافت است که گزینه ای را برای کپی متون یا فایل ها از هر دستگاهی و سپس پِیست آن روی هر دستگاه دیگری را فراهم می آورد. این قابلیت می تواند تصاویر، لینک ها، یک پاراگراف کامل و حتی فایل های گیف را در میان دستگاه های گوناگون جا به جا کند. قابلیت نهایی Graph هم مربوط به One Drive است که همگام سازی فایل ها را در ویندوز 10 تسهیل می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • sina
    sina | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶

    nice?

مطالب پیشنهادی