ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت برای تسخیر دنیای فناوری، یک بار دیگر شعار خود را تغییر داد

وقتی که ساتیا نادلا به عنوان مدیرعامل مایکروسافت در سال 2014 برگزیده شد، با شعار جدید خود، اولویت را به موبایل و کلود داد. این شعار برای مایکروسافت یک اتفاق مهم بود. طی دهه های ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

وقتی که ساتیا نادلا به عنوان مدیرعامل مایکروسافت در سال 2014 برگزیده شد، با شعار جدید خود، اولویت را به موبایل و کلود داد. این شعار برای مایکروسافت یک اتفاق مهم بود. طی دهه های قبلی و از زمان پدید آمدن شرکت، مدیران به ویندوز بیش از هر چیز دیگری اهمیت می دادند.

در همین حین و طی سال های اخیر، بازار ویندوز اشباع شد و ویندوز فون هم به شکل ناامید کننده ای سرمایه شرکت را از بین برد. نادلا اما با این تمرکز سر کار آمد که آنچه می سازند نه فقط روی پلتفرم های مایکروسافت، بلکه روی همه دستگاه ها اجرا شود.

اما حالا او در رویداد مایکروسافت بیلد 2017 راه «جهان بینی» را در پیش گرفته و شعار جدیدی ارائه می دهد که پیشرفت های اخیر را در زمینه تکنولوژی به نمایش می گذارد. حالا شعار مایکروسافت «کلود هوشمند» است.

نادلا می گوید: «دیگر شعار اول موبایل را نداریم. تجربه کاربری به خودی خود تمام دیوایس های شما را پوشش خواهد داد.»

به بیان ساده تر، نادلا معتقد است که فضای ابری هوشمند قرار است هوش مصنوعی را در تمام اپلیکیشن ها و سرویس ها قرار دهد. هدف این است که روی هر پلتفرمی باشید، چه پی سی، چه موبایل و حتی دستیار هوشمند، همه اطلاعات شما همیشه با شما هست.

حالا شعار مایکروسافت «کلود هوشمند» است.

در پشت پرده، مفهوم گفته های نادلا آن است که سرویس ها، برنامه ها و شبکه های متعلق به مایکروسافت نظیر آفیس 365، لینکداین، کورتانا و... قرار است بخش اعظمی از این فضا باشند. با همین رویکرد، نادلا می گوید که مایکروسافت به توسعه دهنده ها اجازه می دهد با تکنولوژی اش، هوش مصنوعی و دیگر فناوری های کلیدی را توسعه دهند.

تصور کنید که محصولات مایکروسافت روی اندروید و iOS هم وجود داشته باشند. با پدید آمدن فناوری های جدیدی مثل آمازون اکو، هدست های واقعیت مجازی و افزوده و تبدیل شدن داشبورد ماشین ها به یک کامپیوتر حرفه ای، مایکروسافت می خواهد یک بار دیگر تغییر در دیدگاه خود ایجاد کند و فناوری های جدیدتر را در آغوش بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • pop_0098 .
    pop_0098 . | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶

    ایران چند سال دیگه وقتی کلود داره میشه اول تو ایران ویندوز کلود پولش را نداریم اکتیو کنیم دوم از بالا میگند حالا دیگه ویندوز استفاده نکنید دیتاسنتر ماکروسافت تو ایران نیست پس جاسوسی ویندوز سوم کل نرم افزار ها که رو ویندوز کلود شده باید نصب بشه باید خریداری بشه دیگه کسی بیرون تو بازار ایران نمیتونه کرک براشون استفاده کنه چهارم همه شغلها کوچیک بزرک از بین میرند چون سرانه پول ملی ایران خیلی پایین هست و کسی نمیتونه. با دلار 4 هزار تومانی تازه اگر 4 بمونه فتوشاپ ویندوز افیس و اتوکد. و غیر را بخره دیگه عکاسی خدمات کامپیوتری و همه از بین میره دانش بومی برنامه نویسی ایران هم رو بستر استدیو ماکروسافته و دات نت و کرک شده همه استفاده میکنند دیگه نبود کپی رایت و نبود سرمایه اولیه خرید استدیو های برنامه نویسی و کامپونیت ها بازار برنامه نویسی هم میترکه و ایران بعد از کلود شدن تو بازار فناوری های نو کامپیوتر موبایل همه جا ایست میکنه تا سرانه پول ملی و کپی رایت تو ایران درست بشه و مثل همه کشورهای دیگه اینا را درست کنه تو کشور

  • David Angel
    David Angel | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶

    حیف که همش شعاره

  • high end
    high end | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶

    همین که انرژی بیهوده تلف نمی کنن خوبه حداقل باعث میشه تو فناوری های جدید عقب نیفتن .این حرفا منو یاد حرف مدیر عامل سونی انداخت که گفته بود موندن ما تو بازار موبایل صرفا به خاطر اینه که تو تکنولوژی بزرگ بعدی عقب نمونیم و بتونیم به موقع ورود کنیم وگرنه قصد رقابت با سامسونگ و اپل رو نداریم.

مطالب پیشنهادی