ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویندوز سرور هم به برنامه اینسایدر مایکروسافت می پیوندد

برنامه ویندوز اینسایدر مایکروسافت برای کامپیوترهای خانگی، از ماه اکتبر سال 2014 شروع به کار کرد و چند ماه بعد، همین برنامه در دسترس دارندگان ویندوز فون نیز قرار گرفت. بعد از اضافه شدن آفیس، ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

برنامه ویندوز اینسایدر مایکروسافت برای کامپیوترهای خانگی، از ماه اکتبر سال 2014 شروع به کار کرد و چند ماه بعد، همین برنامه در دسترس دارندگان ویندوز فون نیز قرار گرفت. بعد از اضافه شدن آفیس، اسکایپ و ویژوال استودیو، به نظر می رسد که حالا نوبت ویندوز سرور رسیده تا به برنامه اینسایدر کمپانی ردموندی افزوده شود.

طی پستی در بلاگ Hybrid Cloud، ارین چپل، مدیر واحد ویندوز سرور مایکروسافت توضیح داد که بازخوردهای دریافت شده از کاربران در رابطه با 5 نسخه پیش نمایش ویندوز سرور 2016، بسیار سازنده بوده و به شکل گیری و بازتعریف تجربه کاربری و عملکرد ویندوز سرور کمک شایانی کرده است. یکی از درخواست های مهم تسترها همواره این بوده که بتوانند به صورت مداوم تر به بیلدهای ویندوز سرور دسترسی داشته باشند و ضمن برطرف سازی مشکلات، ویژگی های تازه آن را آزمایش کنند.

به همین خاطر، مایکروسافت تصمیم گرفته تا ویندوز سرور را به برنامه اینسایدر خود بیاورد. چپل در ادامه سخنان خود توضیح داد که کاربران اینسایدر می توانند نسخه ای بهینه از نانو سرور را نیز تست کنند که از طریق «داکر هاب» در دسترس قرار گرفته است. به صورت خاص، نانو سرور می تواند کارهای انجام شده روی NET Core 2.0 را به کانتینر بیاورد که در نهایت به کاهش مدت زمان لازم برای استارت آپ منجر می شود.

بیلدهای پیش نمایش ویندوز سرور از ابتدای فصل تابستان در دسترس قرار می گیرند

برای افزایش هرچه بیشتر ادغام لینوکس و مایکروسافت، ارین چپل می گوید افرادی که در برنامه اینسایدر ثبت نام کنند می توانند از قابلیت Windows Subsystem on Linux روی ویندوز سرور خود بهره ببرند. در واقع، توسعه دهندگان و مدیران اپ قادر خواهند بود از همان اسکریپت ها، ابزارها، روش ها و تصاویر کانتینری که روی لینوکس استفاده می کردند روی کانتینر میزبان ویندوز سرور خود هم بهره ببرند.

اگرچه این قابلیت های تازه هنوز از راه نرسیده اند اما انتظار می رود که بیلدهای پیش نمایش ویندوز سرور از ابتدای فصل تابستان در دسترس قرار گیرند و تمام مشترکین ویندوز اینسایدر قادر به دریافت و آزمایش آنها هستند. تاریخ دقیق آغاز عرضه نسخه های پیش نمایش ویندوز سرور، قرار است از طریق فروم های ویندوز اینسایدر و بلاگ ویندوز سرور اعلام شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی