ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت TSMC تولید چیپست های A11 آیفون 8 را آغاز کرده است

بنابر گزارش تازه ای از سوی خبرگزاری شناخته شده DigiTimes، کمپانی TSMC از همین حالا تولید چیپست A11 اپل را با فرآیند 10 نانومتری آغاز کرده که قرار است طی سال جاری میلادی در نقش ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰

بنابر گزارش تازه ای از سوی خبرگزاری شناخته شده DigiTimes، کمپانی TSMC از همین حالا تولید چیپست A11 اپل را با فرآیند 10 نانومتری آغاز کرده که قرار است طی سال جاری میلادی در نقش قلب تپنده آیفون 8 ظاهر شود. ظاهراً این کمپانی در تلاش بوده تا تولیداتش را طی ماه آوریل گذشته آغاز کند اما با مشکلاتی در دسترسی به منابع مواجه شده است. ضمناً TSMC تامین کننده انحصاری چیپست های A11 برای آیفون بعدی خواهد بود.

انتظار می رود که چیپست A11 راه خود را به مدل های ارتقایافته آیفون 7 اس نیز باز کند که احتمالاً از طراحی شاسی مشابهی نسبت به آیفون 7 و 7 پلاس سال گذشته بهره مند خواهند بود؛ اما این مسئله در شایعات زیادی به گوش نرسیده و احتمال دارد با واقعیت در تناقض باشد.

مثل همیشه، اپل طراحی و تعیین مشخصات A11 را خود برعهده داشته و صرفاً تولید قطعات را به یک کمپانی شخص ثالث سپرده است. اکثر بنچمارک ها تا به امروز نشان داده اند که طراحی پردازنده های اپل، از بهترین نمونه های صنعت موبایل بوده و بهترین پرفورمنس ممکن را از خود به نمایش می گذارند.

اکثر بنچمارک ها نشان داده اند که طراحی پردازنده های اپل، بهترین پرفورمنس ممکن را از خود به نمایش می گذارند

گفتنی است که در سایر گزارش ها آمده آیفون 8 -که ممکن است با نام آیفون ادیشن روانه بازار شود- مانند آیفون 7 پلاس از 3 گیگابایت حافظه رم بهره می برد. طی هفته های اخیر، شایعات زیادی درباره مشکلات اپل در زمینه تولید این دستگاه به گوش رسیده و موسسه KGI چندی پیش مدعی شد که تولید انبوه آیفون 8 ممکن است تا پیش از ماه های اکتبر یا نوامبر آغاز نشود.

علاوه بر این، امکان دارد که نسخه ای متفاوت از چیپست A11 اپل راه خود را به آیپد بعدی این کمپانی باز کند. در حال حاضر انتظار می رود که اپل آیپد پرو 12.9 اینچی تازه ای را به همراه مدلی 10.5 اینچی طی سال جاری میلادی روانه بازار کند. اما گفته می شود که در صورت عرضه زودهنگام تر این آیپدها، چیپست A10X در آنها جای خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی