ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تایتان قمر سیاره زحل
علمی

ارسال اولین تصاویر از ابرهای جو تایتان توسط فضاپیمای کاسینی

فضاپیمای کاسینی در ماه های پایانی ماموریت خود از هر زمان دیگری به سیاره زحل نزدیک تر شده و علاوه بر ارسال اطلاعاتی ارزشمند از جو و حلقه های احاطه کننده این سیاره زیبا، تصاویری ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۰۰:۰۱

فضاپیمای کاسینی در ماه های پایانی ماموریت خود از هر زمان دیگری به سیاره زحل نزدیک تر شده و علاوه بر ارسال اطلاعاتی ارزشمند از جو و حلقه های احاطه کننده این سیاره زیبا، تصاویری تاریخ ساز را نیز از قمرهای آن، به خصوص تایتان، به زمین مخابره می کند.

در این تصاویر برای اولین بار می توانیم ابرهای موجود در جو این قمر را تشخیص دهیم. دانشمندان تاکنون از روی زمین موفق به مشاهده این ابرهای رقیق نشده بودند.

جالب اینجاست که بر خلاف ابرهای جو زمین که از قطرات بسیار ریز آب تشکیل شده اند، ابرهای اطراف تایتان از گاز متان هستند. علاوه بر این، بر سطح قمر مذکور دریاچه هایی وسیع از متان، اتان و نیتروژن مایع نیز وجود دارد.

بر سطح تایتان دریاچه هایی وسیع از متان، اتان و نیتروژن مایع وجود دارد

گرچه چنین ترکیبی از مواد احتمال وجود هرگونه حیات روی تایتان را تا حدود زیادی از بین می برد، اما ناسا هنوز برای کشف جانداران در این نقطه از منظومه شمسی نا امید نشده است. به خصوص که از لحاظ تئوری امکان وجود میکرو ارگانیزم های بی نیاز از اکسیژن در این محیط ها منتفی نیست.

بر اساس اعلام سازمان فضایی آمریکا، تصاویر فوق از فاصله بیش از ۵۰۰ هزار کیلومتری به ثبت رسیده اند. بنابراین هر پیکسل از این عکس ها در بر گیرنده حدود ۳ کیلومتر مربع از سطح تایتان خواهند بود. نقاط تیره در بخش بالایی همان دریاچه های مملو از متان هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • Vortex ?️
    Vortex ?️ | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶

    این فضا پیما 19 سال پیش عازم زحل شده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی