ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

برنامه مرسدس بنز برای شکست تسلا در زمینه تکنولوژی خودران

کمپانی مرسدس بنز همواره تاکید خاصی بر روی استفاده از جدیدترین فناوری ها در محصولات خود داشته و خودروهای این شرکت از گذشته تاکنون جزو پیشرفته ترین گزینه های موجود بوده اند. وقتی صحبت از ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

کمپانی مرسدس بنز همواره تاکید خاصی بر روی استفاده از جدیدترین فناوری ها در محصولات خود داشته و خودروهای این شرکت از گذشته تاکنون جزو پیشرفته ترین گزینه های موجود بوده اند. وقتی صحبت از تکنولوژی خودران باشد، می توان این کمپانی را جزو پیشگامان دانست؛ البته در مقایسه با سایر شرکت ها، اشتوتگارتی ها با سر و صدای کمتری در این مسیر حرکت کرده اند.

بر اساس برنامه های مرسدس، نسخه فیس لیفت سدان فول سایز و لوکس S کلاس اواخر امسال وارد خیابان ها خواهد شد. آنطور که اشتوتگارتی ها ادعا کرده اند، "این خودرو یک گام بزرگ دیگر به سمت آینده رانندگی خودکار خواهد بود." هر چند به اعتقاد برخی این گفته شاید کمی اغراق آمیز باشد، اما سابقه این کمپانی جای تردیدی باقی نمی گذارد.

سال قبل وقتی مرسدس بنز نسل پنجم از E کلاس را با کد W213 معرفی کرد، نشان داد توانایی زیادی در ساخت خودروهای بسیار هوشمند که قادر به هدایت خود هستند، دارد. این کمپانی با تکیه بر تجربه 20 ساله خود در زمینه رانندگی نیمه خودکار، نسل جدید E کلاس را با انبوهی از تکنولوژی های خودران ارایه کرده است.

از آنجایی که S کلاس همیشه پیشرفته ترین خودروی ساخت مرسدس بوده، این تکنولوژی ها یقینا در این سدان پرچمدار نیز به کار گرفته خواهند شد. البته طبق ادعای اشتوتگارتی ها، سیستم های کمکی مورد نظر – از دوربین ها و رادارها گرفته تا عملکرد نرم فرماهن هنگام تغییر مسیر – برای استفاده در S کلاس بهبود یافته و عملکرد بهتری خواهند داشت.

برای مثال سیستم کروز کنترل تطبیق پذیر S کلاس که از E کلاس امانت گرفته شده، قادر خواهد بود با تشخیص پیچ ها، میادین و باجه های عوارض در مسیر پیش رو سرعت خودرو را کاهش دهد.

آقای میشائیل هافنر (Michael Hafner) مدیر بخش فناوری خودران مرسدس هنگام معرفی فیس لیفت S کلاس در اظهار نظری جالب گفت که "این خودرو خواهد توانست بسیار بهتر از تمامی سیستم هایی که تا به این تاریخ معرفی شده اند، از راننده خود حمایت کند."

در طول دو دهه اخیر، مرسدس تلاش های زیادی را برای دستیابی به فناوری خودران – از سیستم کروز کنترل تطبیق پذیر ساده گرفته تا سیستم پیشرفته ای که اکنون می تواند بدون نیاز به دخالت راننده برای دقایقی خودرو را هدایت کند - انجام داده است. بنابراین این رقابت را می توان به جای دوی سرعت به یک ماراتن تشبیه کرد که در آن ایستادگی و پشتکار برنده را تعیین می کند. از این زاویه است که مرسدس نسبت به رقیب خود یعنی تسلا با تجربه تر دیده می شود.

شرکت نوپای کالیفرنیایی عادت دارد جدیدترین دستاوردها در زمینه فناوری خودران را حتی در مرحله بتا برای محصولات خود ارایه کند که این مساله گهگاه بدون در نظر گرفتن فاکتورهایی مثل کارایی و قابل اعتماد بودن انجام می پذیرد. برای مثال سیستم ترمز خودکار تسلا که در خودروهای این شرکت استاندارد بود، سال قبل به طور اسرارآمیزی از مدل S و مدل X حذف شد.

شاید دلیل این امر تصادف یا تصادف هایی بود که رخ داده بودند، اما تسلا درباره علت موضوع سکوت اختیار کرده و گفت که در حال رفع باگ های موجود است. وقتی نشریه Consumer Reports رتبه مدل S را به دلیل حذف این قابلیت تنزل داد، تسلا سریعا دست با کار شده و با یک آپدیت از راه دور این ویژگی را دوباره به محصولات خود برگرداند.

مرسدس بنز از ساختار و تشکیلات سازمانی بزرگ تری برخوردار است و آنطور که در طول تاریخ نشان داده صبر زیادی هم دارد. این کمپانی به جای ارایه ناگهانی ویژگی های جدید برای جلب نظر مثبت موسساتی مثل Consumer Reports، رو به یک بازی بلند مدت آورده است. اشتوتگارتی ها دستاوردهای خود در زمینه تکنولوژی خودران را به آرامی معرفی نموده و به طور مداوم هم آنها را بهبود می بخشند. وقتی هم صحبت از ایمنی باشد، نمی توان روشی بهتر از این در پیش گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Ghasem Soltani
    Ghasem Soltani | ۲۷ آبان ۱۳۹۶

    من موندم این تسلا چه پیشرفتی داشته یا چه محصول موفقی داشته که دارید با بزرگان خودرو سازی مقایسه میکنید. گزارش مالیش ببینید بعد مقایسه کنید.

  • mojtaba
    mojtaba | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶

    :)))))) چهره ایلان ماسک بعد از شنیدن اینکه قرار بنز فناوری خودرانش رو شکست بده

  • جواد علیزاده
    جواد علیزاده | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶

    رقابت سختی می شه

  • Mohammad Reza
    Mohammad Reza | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶

    تسلا حق داره نگران consumer reports باشه چون شرکت نوپاییه و نیتز به اعتبار و جاافتادن بین مردم داره.به نظرم خرده گرقتن بهش سر این مورد درست نیست.مطمئنا اگر اعتبار بنز رو داشت تصمیماتش خیلی فرق می کرد.هر کسی با توجه به مهره هایی که داره بازی می کنه.

مطالب پیشنهادی