ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سیستم فلوئنت دیزاین مایکروسافت چگونه ویندوز را متحول می کند؟

پروژه نئون که حالا با نام رسمی فلوئنت دیزاین شناخته می شود، تلاش جدید مایکروسافت برای بازطراحی محیط ویندوز و دیگر محصولاتش است. مایکروسافت توصیف جالبی برای این مسئله دارد و می گوید «زمین بازی ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

پروژه نئون که حالا با نام رسمی فلوئنت دیزاین شناخته می شود، تلاش جدید مایکروسافت برای بازطراحی محیط ویندوز و دیگر محصولاتش است.

مایکروسافت توصیف جالبی برای این مسئله دارد و می گوید «زمین بازی در حال بزرگتر شدن است». منظور از زمین بازی، محیطی است که ویندوز در آن عملکرد دارد. ویندوز طراحی می شد تا روی نمایشگرهای 2 بعدی عملکرد داشته باشد اما حالا همه چیز تغییر کرده.

خانواده ویندوز روی انواع و اقسام نمایشگرها وجود دارد: نمایشگرهای کوچک 2 بعدی، نمایشگرهای عظیم 2 بعدی، نمایشگرهای 3 بعدی و حالا هم واقعیت افزوده و ترکیبی. با وجود UWP، یک اپلیکیشن می تواند در تمامی این فرم فکتورها بگنجد و باید از یک زبان طراحی واحد در سرتاسر پلتفرم ها بهره ببرد.

سیستم فلوئنت دیزاین در چندین موج از راه می رسد. به طور کل، در هر موج یک سری از قابلیت های ویندوز 10 آپدیت و به این زبان تجهیز می شوند. همانطور که در تصاویر هم می بینید، هیچ زمان بندی خاصی وجود ندارد و صرفا باید به مرور زمان شاهد ارائه آپدیت ها باشیم.

مایکروسافت گرچه می داند که در آینده قرار است چه تغییراتی ایجاد کند اما حرفی نمی زند تا زمانی که تصمیم نهایی را بگیرد. در حال حاضر، فعلا آزمون و خطا می کند و به صحبت ها و واکنش ها گوش می دهد.

اولین فاز یا موج ارائه فلوئنت دیزاین را همین حالا در برخی اپلیکیشن ها شاهد هستیم.

واضح ترین تغییر acrylic نام دارد. یک بلور نرم و شفافیتی که به کمک المان های نور پدید آمده. برای مثال، وقتی که نشانگر ماوس را جا به جا می کنید، آیتم های نزدیک نیز به نرمی هایلایت می شوند که در ویدیوی فوق می توانید ببینید.

در تصویر بالا، بخش هایی را می بینید که مایکروسافت می خواهد در موج بعدی سیستم فلوئنت دیزاین روی آن ها کار کند. برای چند مورد از آن ها دمویی به نمایش گذاشته شد که دموی Conscious Headers را در زیر مشاهده می کنید.

همانطور که پیشتر ذکر شد، سیستم فلوئنت دیزاین به مرور زمان تغییر خواهد کرد و احتمالا تا چند سال هم طول می کشد تا ویندوز به طور کل پوست بیاندازد. در همین حین شما می توانید از طریق Feedback Hub، مشکلات و نظرات خود را اعلام کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی