ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

صفر ستاره ایمنی برای نسخه هندی داستر؛ عملکرد ارزان ترین کراس اوور رنو در تست تصادف

داستر یکی از ارزان قیمت ترین شاسی بلندهای حال حاضر جهان است که تحت برندهای رنو و داچیا به فروش می رسد. این خودروی اقتصادی در کشورهای مختلفی مثل رومانی، برزیل، روسیه و هند تولید ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۱:۴۵

داستر یکی از ارزان قیمت ترین شاسی بلندهای حال حاضر جهان است که تحت برندهای رنو و داچیا به فروش می رسد. این خودروی اقتصادی در کشورهای مختلفی مثل رومانی، برزیل، روسیه و هند تولید می شود.

از آنجایی که در هند مساله قیمت جزو فاکتورهای کلیدی در میزان موفقیت یک خودرو به شمار می رود، اتومبیل های فروخته شده در این کشور از حداقل امکانات و تجهیرات ایمنی برخوردار هستند؛ به همین جهت داستر نیز دچار این مشکل شده و در مدل پایه بدون ایربگ و ترمز ABS فروخته می شود.

جالب اینکه این اتومبیل اقتصادی جزو شاسی بلندهای رده بالای موجود در هندوستان طبقه بندی شده است!

به تازگی نسخه هندی داستر توسط موسسه انکپ (NCAP) مورد ارزیابی قرار گرفته است. متاسفانه در تست تصادف انجام شده، داستر اصلا عملکرد خوبی از خود نشان نداده و آدمک های حاضر در کابین متحمل ضربات شدیدی شده اند که این مساله می تواند به معنای وارد شدن صدمات جدی به سرنشینان در شرایط مشابه واقعی باشد.

شدت ضربات به حدی بالا بوده که داستر در تست تصادف موفق به کسب هیچ ستاره ای نشده و با صفر امتیاز بسیار ضعیف تر از حد انتظار عمل کرده است.

این موضوع وقتی جالب می شود که بدانیم مدل فروخته شده در اروپا در سال 2011 از موسسه یوروانکپ سه ستاره ایمنی دریافت نموده؛ نسخه فروخته شده در آمریکای جنوبی نیز در سال 2015 موفق به کسب چهار ستاره شده که کاملا قابل قبول است.

با این حساب ایمنی بسیار ضعیف داستر هندی را می توان به نبود تجهیزات و امکانات ایمنی که در سایر مناطق جهان ارایه می شوند، نسبت داد.

آقای دیوید وارد دبیر کل انکپ جهانی درباره عملکرد ضعیف داستر گفته: "مایه تاسف است که در طول هفته ایمنی جاده ها، با یک خودروی دیگری که صفر ستاره ایمنی در هندوستان کسب کرده روبرو می شویم.

رنو داستر را در بازارهای مختلفی به فروش می رساند، اما نسخه بازار هند از لحاظ ایمنی بسیار ضعیف است."

شاخه هندی رنو در واکنش به این مساله اظهار نموده که تمامی محصولات این کمپانی فرانسوی با کلیه استانداردهای تعیین شده توسط دولت هند تطابق داشته و در مواردی فراتر هستند.

ناگفته نماند داستر هندی با یک ایربگ برای راننده توانسته 3 ستاره ایمنی را به خود اختصاص دهد. البته انتقادهایی به سایز ایربگ به کار رفته وارد بوده و گفته می شود در صورت استفاده از نمونه بزرگ تر امکان کسب امتیاز بیشتر برای داستر وجود داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • pars
    pars | ۲۰ مهر ۱۳۹۶

    هر چی هست داستر ماشین خوبیه رنو ماشینهاش خوبه بادوام و بی اذیت و ازاره و رنو-نیسان فروش جهانی بالایی دارند

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی