ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شکوفایی صنعت تکنولوژی آمریکا و پاداش های کلان برای مدیران خانم

جینی رامتی (Ginni Rometty)، مِگ وایتمن (Meg Whitman) و سافرا کتس (Safra Catz) پیشتر از نامداران صنعت تکنولوژی دنیا بودند و حالا به لحاظ میزان حقوق دریافتی نیز در صدر فهرست پردرآمدترین های آمریکا قرار ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

جینی رامتی (Ginni Rometty)، مِگ وایتمن (Meg Whitman) و سافرا کتس (Safra Catz) پیشتر از نامداران صنعت تکنولوژی دنیا بودند و حالا به لحاظ میزان حقوق دریافتی نیز در صدر فهرست پردرآمدترین های آمریکا قرار گرفته اند.

رامتی 59 ساله مدیرعامل IBM به خاطر تلاش های سال قبل خود، پاداشی معادل با 96.8 میلیون دلار از شرکت متبوعش دریافت کرد و به همین خاطر در ضمیمه بلومبرگ پِی (که به معرفی پردرآمدترین مدیران شرکت های آمریکایی می پردازند) جایگاه ششم جدول را بعد از 5 آقا دریافت کرد و به این ترتیب اولین خانمی لقب گرفت که به فهرست ده گانه پردرآمدترین های آمریکا راه یافته است.

اما در ادامه به وایتمن 60 ساله مدیرعامل اچ پی می رسیم که بعد از رامتی جایگاه دوم را در اختیار دارد و در اولین سال مدیریتش بر این شرکت بعد از جدایی آن از شرکت مادر توانست 52.5 میلیون دلار پاداش دریافت کند.

گفتنی است پاداش خانم وایتمن مشتمل بر بخش های مختلفی می شود که مواردی نظیر سهام و البته سهام محدود بر حسب نوع عملکردش را شامل می گردد. اضافه نماییم که شرکت ها معمولا در نخستین سال مدیریت افراد پاداشی تحت عنوان سهام سرمایه را برای آنها در نظر می گیرند.

نفر سوم، خانم کتس 55 ساله است که در سال 2015 و بعد از انتصابش به عنوان هم-مدیرعامل اوراکل پردرآمدترین مدیر خانم آمریکا لقب گرفت. او حالا بعد از رامتی و وایتمن با پاداش 39.2 میلیون دلاری اش جایگاه سوم جدول را در اختیار دارد.

ناگفته نماند که پاداش خانم کتس بعد از گلایه سهامداران، کاهش یافت و به دنبال پایین آمدن سود اوراکل او حتی سود سالیانه اش را هم دریافت نکرد.

در سال 2016 مجموعا 14 خانم به فهرست بلومبرگ پی راه پیدا کردند که این رقم از 17 نفر ذکر شده در سال قبلش کمتر است.

باید اضافه کنیم که در این فهرست سهامی که تحت عنوان پاداش در انتهای هر سال مالی به مدیران اعطا می گردد در نظر گرفته می شود و در نتیجه ارقام ممکنه است با آنچه در گزارشات مالی ارائه شده به سازمان های حقوقی آمریکا ذکر شده، متفاوت باشند.

این مساله نیز به تغییراتی بستگی دارد که در ارزش هر سهم شرکت ها رخ می دهد و البته سودی که بابت آن، به افراد پرداخت می شود.

روشن است که به خاطر عملکرد خوب شرکت های آی تی آمریکایی در سال قبل، عمده اسامی ذکر شده در فهرست ضمیمه پی را مدیران شرکت های فعال در این صنعت تشکیل می دهند.

در انتهای این مطلب هم شاید بد نباشد اگر اشاره ای به نام ماریسا میر مدیرعامل یاهو داشته باشیم که به زودی پست خود را ترک می کند. او با دریافت 32.8 میلیون دلار در سالی که به فروش این کمپانی به ورایزن منتهی شد، توانست جایگاه چهارم را بعد از سه خانم یاد شده دریافت نماید.

البته بعد از انتشار خبر هک شدن میلیون ها اکانت کاربران یاهو، هیئت مدیره این شرکت از پرداخت سود سالیانه میر به وی خودداری کرد. از رقم پرداختی هم بخشی از آن در قالب سهام پرداخت خواهد شد که البته ارتباط مستقیمی هم با عملکرد او دارد. میر 41 ساله قرار است که به محض نهایی شدن قرارداد پست خود را به فرد دیگری تحویل دهد.

نفر نخست این لیست مارک لور مدیرعامل فروشگاه های زنجیره ای وال مارت است

فِب نواکویچ (Phebe Novakovic) پنجاه و یک ساله نیز که مدیریت شرکت جنرال داینامیکس را بر عهده دارد از سال 2013 میلادی و با دریافت مبلغ 30.6 میلیون دلار در سال جایگاه پنجم این جدول را به خود اختصاص داده است.

بد نیست بدانید نفر نخست این لیست مارک لور ( Marc Lore) مدیرعامل فروشگاه های زنجیره ای وال مارت است که سال قبل 236.9 میلیون دلار پاداش را از شرکت متبوعش دریافت کردو البته بخش اعظمی از آن در قالب سهام به وی اعطا شد. گفتنی است تیم کوک مدیرعامل اپل نیز جایگاه دوم این جدول را در اختیار دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Amir1991
    Amir1991 | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶

    بعد بعضيا كه از هيچي سر در نميارن ميان ميگن حقوق نجومي فلانه بيساره مدير خوبو بايد بهش ارزش داد

    • sP
      sP | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶

      اره ۱۰ تا ۱۵ میلیون خوبه، اما نه ۲۰۰ میلیون!!!

    • Mohammad M
      Mohammad M | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶

      خوبه خودت میگی مدیر خوب? حالا تو مدیر خوب نشون بده

  • jafariiii bagher
    jafariiii bagher | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶

    عشق است آمریکا
    عشق است ترامپ

مطالب پیشنهادی