ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت اخیر گوگل به یک سنسور مادون قرمز مجزا برای پایش دقیق تر خواب اشاره دارد

گوگل، اپل و دیگر کمپانی های مطرح حوزه فناوری سرمایه گذاری های فراوانی را در بخش سلامت و تناسب اندام کرده اند که روند رو به رشد ابزارهای پوشیدنی هم گواهی بر این ادعاست. اما ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۶:۴۵

گوگل، اپل و دیگر کمپانی های مطرح حوزه فناوری سرمایه گذاری های فراوانی را در بخش سلامت و تناسب اندام کرده اند که روند رو به رشد ابزارهای پوشیدنی هم گواهی بر این ادعاست. اما شاید برخی مواقع افراد نتوانند گجت های مذکور بپوشند و از این رو پایش سلامت آنها غیر ممکن باشد. اینجاست که به نظر می رسد گوگل قصد دارد روش های تازه ای را برای دنبال کردن تندرستی برای شما به ارمغان بیاورد.

بر اساس پتنتی که توسط گوگل به ثبت رسیده، کمپانی مورد اشاره سنسورهای مادون قرمزی را برای پایش خواب کاربران تعریف کرده که توسط آنها داده های مربوط به حرکت کاربر جمع آوری شده و سپس با پروفایل های خواب مطابقت داده می شود و می توان مشخص نمود که آیا شخص خواب است یا خیر. علاوه بر آن باید اشاره کرد که گوگل استفاده از یک دستگاه مجزای اینفرارد در نزدیکی تخت خواب را هم در پتنت خود نشان داده است.

همچنین گفتنی است اختراع ثبت شده پا را فراتر گذاشته و در آن قید شده که بر اساس پرتوهای مادون قرمزی که به دستگاه باز می گردد، می توان الگوی تنفسی افراد را هم ثبت کرد.

حسگر اینفرارد مجزا در پتنت گوگل می تواند علاوه بر تشخیص وضعیت خواب افراد، الگوی تنفسی آنها را هم ثبت کند

در متن ارائه شده برای پتنت مذکور که اخیراً در وبسایت USPTO به انتشار رسیده، می توان ملاحظه کرد که «یکی از معایب سنسورهای تماسی این است که حسگرهای مذکور می توانند روی الگوی خواب افراد تأثیر بگذارند. همچنین زمانی که وضعیت خواب یک نوزاد تحت نظر قرار می گیرد، سنسورهای تماسی معمولاً خواب آنها را تحت تأثیر قرار می دهد.»

با این تفاسیر مسلماً ایده مذکور بسیار مورد توجه قرار خواهد گرفت و چنانچه گوگل بتواند راه حلی برای پایش خواب افراد بدون نیاز به پوشیدن گجت هایی خاص توسعه دهد، کمک شایانی به بسیاری از افراد کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی