ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بررسی نسخه موبایل Injustice 2؛ عدالت دروغین

همچنان علت این همه تعریف و تمجید بازیکن ها از نسخه موبایل عناوین Injustice: Gods Among Us و Mortal Kombat X را نتوانسته ایم درک کنیم. ساخته های استودیوی NetherRealm اپلیکیشن های خوبی بودند اما ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

همچنان علت این همه تعریف و تمجید بازیکن ها از نسخه موبایل عناوین Injustice: Gods Among Us و Mortal Kombat X را نتوانسته ایم درک کنیم. ساخته های استودیوی NetherRealm اپلیکیشن های خوبی بودند اما بگذارید رک بگوییم، فایتینگ های خوبی نبودند.

عناوین فایتینگ یا مبارزه ای به علت وجود حرکت های گوناگون، پیچیده بوده و هنگام جنگیدن باید از استراتژی های دقیقی استفاده کنید؛ برنامه هایی که معمولا فقط با دکمه های فراوان ممکن هستند. حالا نکته اینجاست که بازی های اسمارت فون ها به سادگی هایشان معروف هستند.

از آن طرف هم به واسطه محدودیت های قابلیت های لمسی این دیوایس ها نمی توانید تجربه جذابی که روی کنسول ها میبینید را به خود هدیه بدهید. استودیوی معروف NetherRealm با یک روش جالب تصمیم گرفت به این چالش بزرگ غلبه کند؛ ساده سازی مکانیزم های گیم پلی.

نمایی از نسخه موبایل Injustice: Gods Among Us که سال 2013 انتشار یافت. بد نیست بدانید Injustice 2 عنوانی تمام آنلاین است.

خلاف بقیه بازی های این سبک روی اسمارت فون ها که شما با استفاده از دکمه یا آنالوگ لمسی [همانند عنوان Shadow Fight] مبارزات را انجام می دهید، شرکت NetherRealm با ورژن موبایل ساخته هایش آمد و دکمه ها را تا جایی که می توانست کاهش داد.

بنابراین شما برای شکست دشمنان کافی بود روی صفحه لمسی دکمه های پیاپی می زدید تا قهرمان داستان مشت هایش را حواله شخصیت مقابل نماید. وسط همین مشت ها هم می توانستید از قدرت های ویژه کاراکترهایتان برای پیروزی استفاده کنید. اتفاقا ایده بدی هم نبود ولی می دانید مشکل کجاست؟

Injustice 2 همان عنوانی است که Injustice: Gods Among Us باید می بود.

NetherRealm بیش از حد پیچیدگی های سبک فایتینیگ را کاهش داد و با اتکا به همین مسئله، بازی های موبایل آن ها بیش از آنکه یک بازی مبارزه ای باشند عناوین «دکمه زنی» هستند. علت اینکه گفتیم ورژن اسمارت فون Injustice: Gods Among Us یا Mortal Kombat X هم فایتینگ های خوبی نبودند همین است.

چون به واسطه سادگی های اضافی، آن ها حکم غذایی را پیدا نمودند که هیچ ادویه خاصی نداشته و بنابراین خوردنش هم نمی توانست لذتی که می خواستید را به شما هدیه بدهد. اما قضیه برای Injustice 2 که چند روز پیش ورژن موبایل آن عرضه شد و نسخه های کنسولی بازی را هم همین حالا می توانید خریداری کنید کاملا متفاوت است.

به بازی نوار انرژی اضافه شده است که با سرعت مناسبی خودش پر گشته و برای انجام حرکات مخصوص هر شخصیت مورد استفاده قرار می گیرد.

راستش را بخواهید انتظار این همه پیشرفت را نداشتیم ولی NetherRealm همانند ریبوت Mortal Kombat که در سال 2011 عرضه شد توانست با نسخه موبایل Injustice 2 بازیکن ها را غافل گیر کند. Injustice 2 بیش از آنکه همانند قسمت پیشینش یک Companion App یا اپلیکیشن کمکی برای نسخه پلتفرم های خانگی خود باشد.

به تنهایی می تواند یک بازی کامل لقب بگیرد؛ تقریبا تمام بخش های Injustice 2 در بالاترین سطح ممکن قرار دارند. تغییرات مثبت Injustice 2 نسبت به گذشته زیاد هستند و چون برای ما بدترین قسمت Injustice: Gods Among Us گیم پلی این عنوان است، بنابراین ابتدا به همین بخش Injustice 2 می پردازیم.

همانند گذشته مبارزات حداکثر 3 به 3 بوده و با انتخاب جنگجویان خود می توانید به نبرد با دشمنان بروید. البته ابتدای شروع بازی، تنها دو شخصیت دارید و بعد از پیشروی کاراکترهای بیشتری را آغاز خواهید کرد. اینجا هم توسعه دهنده استفاده از المان های قسمت پیشین را در دستور کار خودش قرار داده و از ایده «کارت ها» کمک گرفته است.

در صورتی که نوار انرژی کامل شود، قابلیت انجام ضربه ویژه ای را دارید. هنگام انجام هر کدام از ضربات شخصیت ها، شاهد یک ویدیو متفاوت و تماشایی خواهید بود.

بعد از انجام بعضی اهداف، الماس هایی به شما تعلق می گیرد که با آن ها قابلیت باز کردن صندوقچه کارت ها را خواهید داشت. با آن ها ضمن اینکه شخصیت های جدیدی آزاد می شود، می توانید سطح یا همان Level [با ستاره مشخص شده اند] کارکترها را در صورتی که تعداد کارت ها به اندازه مشخصی رسید افزایش دهید.

پس چینش تیم تان، نوبت به میدان نبرد می رسد. شاید مشابه Injustice: Gods Among Us اینجا هم دکمه زنی نقش مهمی روی مبارزات ایفا می کند اما توسعه دهنده با یک المان توانسته عمق زیادی به مبارزات داده و عنصر شانس که در قسمت قبلی خیلی به چشم می آمد را کاهش دهد.

مکانیزم های گیم پلی و مبارزات Injustice 2 نسبت به گذشته پیچیده تر شده است.

حالا جدا از آنکه با ضربه روی صفحه لمسی شخصیت شما به حریف مشت می زند، می توانید به سمت چپ یا راست حرکت کنید. البته اینجا سازنده برای حفظ مکانیزم های پایه ای عناوین موبایلش دست به کار جالبی زد و حرکت را با حمله ترکیب نمود. به عنوان نمونه شما برای رفتن به عقب، کافیست دست خود را به سمت چپ بکشید.

اینگونه نه تنها شخصیت اصلی عقب نشینی می کند بلکه یک ضربه از راه دور هم به دشمن می زند. همین مسئله را برای پریدن، نشستن یا حرکت به سمت جلو هم شاهد هستیم. شاید همچنان از دیدگاه پیچیدگی گیم پلی Injustice 2 به بتای Shadow Fight 3 نرسد اما خوب راستش را بخواهید احتیاجی هم به آن نبود.

به کمک بخش جدید Gear System می توانید 5 قسمت مختلف کاراکترتان را با وسیله های گوناگون شخصی سازی کنید.

خلاف مجموعه Shadow Fight که ریتم نبردهای آن ها به نسبت کند است، سرعت مبارزات نسخه موبایل Injustice بالا بوده و شما باید سریع تصمیم بگیرید. NetherRealm با المان های جدید بخش گیم پلی توانست اهمیت استفاده از استراتژی را در مبارزات Injustice 2 افزایش داده و آن سرعت همیشگی را هم حفظ کند.

الان دیگر زدن ضربه های پیاپی روی صفحه لمسی به معنای پیروزی نیست و باید حرکت های خود را با برنامه پیش ببرید. هنگام انجام نبردهای Injustice 2 [چه در بخش آنلاین چه در مبارزه با هوش مصنوعی] بارها شده بود که هیروهای مقابل از شخصیت های ما قوی تر بودند.

اما با استفاده از استراتژی توانستیم به پیروزی نزدیک شده یا حتی بعضی مبارزات را ببریم. اگر نسخه موبایل Injustice: Gods Among Us را نمی توانستیم عنوانی فایتینگ بنامیم، حالا Injustice 2 به واسطه پیچیدگی های گیم پلی خود نسبت به گذشته به راحتی می تواند یکی از بهترین بازی های مبارزه ای لقب بگیرد.

شخصیت ها به چند کلاس مختلف تقسیم می شوند که هر کدام نقاط ضعف و قوت خود [البته نه خیلی زیاد] را دارند.
بالاتر گفتیم خلاف عنوان پیشین، Injustice 2 یک بازی کامل است. یعنی چه؟ جواب این پرسش را باید لا به لای بخش های گوناگون این عنوان بیابید. جدا از قسمت آنلاین و جنگیدن با بقیه کاربران، شاهد چندین حالت گیم پلی دیگر هم هستیم که هر کدام از آن ها برای داشتن یک سرگرمی جذاب کفایت می کنند.

یکی از آن ها بخش Campaign است. اینجا شما طی چندین مرحله به مبارزه با شخصیت های دنیای دی سی می روید. با وجود طولانی بودن این بخش که باعث می شود ساعت ها وقت خود را با آن بگذرانید، اما هوش مصنوعی دشمنان گاهی اوقات عجیب عمل کرده و همچنین بعضی جنگ ها بیش از حد ساده هستند.

بخش داستانی بازی مشابه نسخه کنسولی آن است و همان اتفاقات را روایت می کند

دومین قسمت که آن را می توانیم یکی از تغییرات مثبت Injustice 2 نسبت به Injustice: Gods Among Us بنامیم، بخش داستانی است. این قسمت داستانش مشابه نسخه کنسولی بوده و اتفاقات بعد از قسمت پیشین را روایت می کند؛ زمانی که بین بتمن و سوپرمن اختلاف شدیدی به وجود آمده و قهرمانان هم دو دسته شده اند.

اما بین این جنگ داخلی، خطر بزرگتری لیگ عدالت را تهدید می کند که به مشکلات این ابرقهرمانان می افزاید. چون نمی خواهیم داستان را بیش از حد لو دهیم، به همین توضیحات بسنده می کنیم ولی بد نیست این نکته را اضافه نماییم که بخش داستانی نسخه موبایل Injustice 2 فعلا تنها یک چپتر دارد.

در بخش آنلاین، می توانید از بین چندین گروه یکی را به دلخواه انتخاب کنید.

احتمالا چون این قسمت مشابه ورژن کنسولی بازی است، توسعه دهنده می خواسته تا از لو رفتن داستان جلوگیری نماید. بنابراین در آپدیت های بعدی شاهد اضافه سازی بقیه چپترها و ادامه اتفاقات هستیم. البته اگر بخواهیم همین یک چپتر را در نظر بگیریم، متاسفانه روایت داستان بیش از حد روی کات سین ها سوار است.

یعنی شما بیش از آنکه بجنگید، در حال تماشای ویدیوهای زیبایی هستید که به خوبی کارگردانی شده اند. امیدواریم برای چپترهای بعدی، NetherRealm به گیم پلی بخش داستانی توجه بیشتری کند و شاهد مبارزات گوناگونی باشیم. این از بخش داستانی، حالا نوبت به Operations و Resource Missions می رسد.

به کمک Operations، قابلیت ارسال هیروهایتان به ماموریت ها را دارید. اینجا بازیکن هیچ نقشی در مبارزات نداشته و خود شخصیت ها اهداف را انجام می دهند. با این کار ضمن افزایش سکه، به تجربه کاراکترها هم افزوده خواهد شد. اما Resource Missions؛ برای کسانی که خواهان جمع آوری آیتم هستند این بخش بهترین گزینه است.

همانند قسمت پیشین، بخش درون برنامه ای Injustice 2 می تواند روی مبارزات تاثیر منفی بگذارد. شاید بدون پرداخت هزینه هم بتوانید به موفقیت برسید اما مطمئنا شانس با کسانی که آیتم ها را بخرند خواهد بود.

با این آیتم ها و وسیله هایی که به دست می آورید می توانید شخصیت ها را شخصی سازی کرده و آن ها را قدرتمند کنید. آخرین حالت گیم پلی هم Challenges نام دارد که مشابه مد Multiverse در ورژن کنسولی بوده و شما در زمانی مشخص باید ماموریت هایی انجام دهید.

البته یک قسمت دیگر به نام League هم هست که همچنان در دسترس قرار نگرفته است ولی با توجه به اطلاعات به دست آمده، در اینجا شما با دوستان تان یک تیم تشکیل داده و به رقابت با بقیه لیگ ها می پردازید. به یاد داشته باشید که قابلیت انجام تمام این حالات گیم پلی از ابتدا نداشته و باید لول آپ شوید.

از دیدگاه گرافیک، با یکی از زیباترین بازی های موبایل رو به رو هستید.

تمام قسمت هایی که توضیح دادیم نشان می دهند که NetherRealm سعی کرده تجربه ای تمام عیار را به بازیکن ها هدیه بدهد و آن ها را با بخش های مختلف سرگرم کند. از گیم پلی که بگذریم به گرافیک می رسیم؛ جایی که همان طور که انتظار می رفت Injustice 2 درخشش زیادی آنجا دارد.

استودیوی سازنده به کمک موتور قدرتمند آنریل انجین 4 توانسته از دیدگاه گرافیک یکی از بهترین بازی های موبایل را بسازد. مدل سازی شخصیت ها، انیمیشن های حرکت آن ها، توجه به جزییات، محیط های مختلف و رنگ بندی متناسب با فضای تاریک داستان قسمت دوم همگی موجب شده اند تا یک تجربه دیداری فراموش نشدنی داشته باشید.

البته با وجود تمام نکات مثبت این قسمت، متاسفانه Injustice 2 بیش از اندازه سنگین بوده و همچنان بهینه نشده است. گاهی اوقات لگ هایی را مشاهده می کنید و هنگام حرکت بین منوها، مجبورید چند ثانیه صبر کنید. امیدواریم با آپدیت های بعدی توسعه دهنده به این قسمت هم بیشتر توجه نماید.

پیش از عرضه Injustice 2، فکر می کردیم Shadow Fight 3 بهترین بازی مبارزه ای امسال است. اما ساخته NetherRealm نه تنها سورپرایزمان کرد بلکه توانست تمام معادلات را به هم بزند. حالا باید تا عرضه نسخه نهایی Shadow Fight 3 صبر کنیم تا ببینیم نتیجه این مبارزه جذاب چه چیزی خواهد بود.

بنابراین مهم نیست از علاقه مندان به دنیای دی سی باشید یا نه، در صورتی که دیوایسی قدرتمند دارید پیشنهاد می کنیم Injustice 2 را از دست ندهید. به کسانی هم که تلفن های میان رده دارند، پیشنهاد می نماییم تا عرضه آپدیت های آتی و بهینه سازی بیشتر بازی صبر کنند.

Injustice 2

Injustice 2

سازنده: Warner Bros. قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 980 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • farzad
    farzad | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶

    تو کنسول خیلی خیلی بهتره
    تو گکشی چرته

  • احد وصال
    احد وصال | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶

    ما که افلاین می پسندیم ..انلاین باشه بازی نمی کنیم ...یه سری به بازی های شرکت دریم لیگ یا نکو تو گوگل پلی بندازی می فهمی بازی انلاین بیشتر مود پسند هست یا افلاین
    انلاین بودن کلی بازی زیاده خواهی شرکت هاست وگرنه این جور بازی ها همزمان می تونند انلاین باشند و هم افلاین

  • نیما
    نیما | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶

    در کل خوبه
    فقط یه خرده پیچیده ش کردن که با یه مدت بازی کردن ، خوب میشه.
    بزرگترین مشکلهاش لگ زیاد و مصرف باتری فاجعه بارش هست.
    ۳ دست بازی کنی ۱۵ ۱۶ درصد ازت کم میشه :|

  • loganlegend
    loganlegend | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶

    برای همین آنلاین بودن ازش خوشم امد
    دوره بازی های افلاین تموم شده پسر...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی