ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

یک توسعه دهنده خوش ذوق، نسخه هولوگرافیکی از کورتانا را طراحی کرد

بنا به اظهارات اخیر مایکروسافت، 145 میلیون نفر از 500 میلیون کاربری که به ویندوز 10 مهاجرت کرده اند، از دستیار هوشمند این شرکت استفاده می کنند؛ اما فقط یکی از این کاربران نمونه هولوگرافیک ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

بنا به اظهارات اخیر مایکروسافت، 145 میلیون نفر از 500 میلیون کاربری که به ویندوز 10 مهاجرت کرده اند، از دستیار هوشمند این شرکت استفاده می کنند؛ اما فقط یکی از این کاربران نمونه هولوگرافیک کورتانا را در اختیار دارد. (تصویر در گالری زیر)

«جَرم آرچر» توسعه دهنده اهل فلوریدا توانسته یک آواتار هولوگرافیک از دستیار مجازی مایکروسافت بسازد که می تواند از طریق اتصال به کامپیوتر، با صدا و البته فیزیک و چهره ای که در بازی هیلو از کورتانا دیده ایم، صحبت و حرکت کند. ایده اصلی آرچر ساختن یک نمونه فیزیکی و قابل لمس، برای ترسیم آینده محصولات خانگی مبتنی بر کورتانا بوده است.

به گفته آقای آرچر، فناوری به کار رفته هولوگرام نبوده و در واقع تکنیکی به اسم «Pepper's Ghost» است. در این روش (که تصاویر مربوط به آن را در گالری زیر مشاهده می کنید) با استفاده از چینش مخصوص آینه و شیشه، می توان تصویری شفاف تولید کرد که آرچر با استفاده از طراحی هرمی، امکان تماشای کورتانا از چهار جهت را فراهم کرده است.

توسعه دهنده فلوریدایی از همسر خود به عنوان مدل برای ضبط حرکات استفاده کرده که به برای این کار از سنسور کینکت مایکروسافت استفاده شده است. پس از پایان مراحل آماده سازی، آرچر داده های مربوط به مدل ها را وارد موتور گرافیکی Unity کرد.

سازنده در این باره می گوید:«این دستگاه، از کامپیوتر مجهز به ویندوز 10 با نرم افزاری برای انتقال ارتباطات کورتانا بهره می برد. اما آنچه بیننده مشاهده می کند، تصاویر رندر شده توسط اپلیکیشن Unity 3D است که من ساخته ام. معمولاً از نرم افزار یونیتی برای ساخت بازی استفاده می شود در صورتی که کاربردهای دیگری هم دارد. شاسی دستگاه با پرینتر سه بعدی و از روی مدلی که خودم طراحی کردم درست شده و از یک میکروفون چند سویه و یک اسپیکر در ساخت آن استفاده کرده ام.»

نتیجه کار بسیار جالب و سرگرم کننده است و سازنده می خواهد توسعه آن را ادامه دهد. آرچر می گوید:«هم اکنون پروژه در مراحل ابتدایی خود به سر می برد. قصد دارم انیمیشن ها و تعاملات بیشتری به آن اضافه کنم، هرچند از امکان تجاری سازی آن مطمئن نیستم.»

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • مانی شجری پور
    مانی شجری پور | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶

    من ایده ی مبدل کردن دستیار های صوتی رو قبلا واسه یه مسابقه اوی سایت نارنجی که خیلی وقته به دلایل نامعلوم بسته شد داده بودم .. دقیق مثل فیلم من ربات هستم که دستیار هوشمند فیلم به طور تصویری یک چهره هم داشت.. خیلی خوب میشه اگه ما توی گوشی همراهمون یک دستیاری داشته باشیم ک بشه چهرشو ببینیم

  • omid hedayatnej
    omid hedayatnej | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶

    دیجیاتو اگه میشه آپدیت نوقا اس۶ رو یه بررسی کن من از اون موقع آپدیت کردم مثل اس۸ تو صفحه روشن شارژ سریع من کار نمیکنه

    • | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶

      چشم

مطالب پیشنهادی