ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تولید اتومبیل های خودران احتمالاً به زودی ارزان قیمت تر و ساده تر خواهد شد

تعداد کمپانی هایی که در صدد توسعه اتومبیل های خودران هستند روز به روز در حال افزایش است و به نظر می رسد هر کمپانی خودروساز یا استارتاپی شروع به طراحی سیستم هایی برای کنترل ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۸:۴۵

تعداد کمپانی هایی که در صدد توسعه اتومبیل های خودران هستند روز به روز در حال افزایش است و به نظر می رسد هر کمپانی خودروساز یا استارتاپی شروع به طراحی سیستم هایی برای کنترل ماشین ها کرده اند. اما حالا AImotive آمده تا علاوه بر قدم گذاشتن در این مسیر، سخت افزارهایی هماهنگ را هم طراحی کند که به خوبی با پلتفرم های رقبا هم جفت می شود.

گفتنی است کمپانی AImotive در حال توسعه سیستمی کم هزینه برای اتومبیل های خودران است که سنسورهای هزینه بر LiDAR را با چندین دوربین ارزان قیمت تر جایگزین می کند و از همین رو هشت تا دوازده دوربین 12 دلاری به جای حسگر 75000 هزار دلاری Velodyne عمل می کنند.

از طرف دیگر خودروی آزمایشی پریوس AImotive کماکان برای جمع آوری و معنی دار کردن داده های دوربین، از محصولات انویدیا بهره خواهد برد اما این شرکت در نظر دارد تا چهار چیپ گرافیکی قدرتمند انویدیا که مصرف انرژی بالغ بر 1000 وات دارند را با چیپ های 100 واتی ساخت خود جایگزین کند.

در همین رابطه «László Kishonti» مدیر عامل کمپانی مذکور عنوان کرده است که «ما محدودیت هایی را در چیپ های نسل حاضر یافته ایم و از همین رو قصد داریم با طراحی یک معماری تازه برای چیپ های خود، این حوزه را بهبود دهیم»

لازم به ذکر است در حالی که شرکت AImotive امید دارد تا پردازنده های اتومبیل های خودران را دگرگون سازد، اما به خوبی می داند که این سیستم ها به چیپ های قدرتمند انویدیا، اینتل و غیره نیاز دارند بنابراین ابزاری متن باز را برای الگوریتم های هوش مصنوعی و جهت افزایش قابلیت اشتراک فایل بین دیگر چیپ ها هم توسعه خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • goyban
    goyban | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶

    یه نفر با ۷۰۰ دلار هوندا سیویک خودشو خودران کرده بود و به عنوان تست هم مامان بزرگشو برده بود تا یه جایی و برگردونده بود!

    • ghasem shikhy
      ghasem shikhy | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶

      بیچاره مامان بزرگش که به عنوان موش آزمایشگاهی استفاده شد

  • goyban
    goyban | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶

    از همین رو هشت تا دوازده دوربین 12 دلاری به جای حسگر 75000 هزار دلاری Velodyne عمل می کنند.
    75000 هزار؟

مطالب پیشنهادی