ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ذخیره مخفیانه اطلاعات ثبت شده توسط کیبورد در برخی از لپ تاپ های HP

این روزها بحث امنیت در دنیای فناوری به شدت مورد توجه است اما با این حال هر روز خبری از هک شدن ها و یا انتشار باج افزارها و بدافزارها به بیرون راه می یابد. ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۰

این روزها بحث امنیت در دنیای فناوری به شدت مورد توجه است اما با این حال هر روز خبری از هک شدن ها و یا انتشار باج افزارها و بدافزارها به بیرون راه می یابد. در آخرین مورد یک گروه متخصص امنیت سوییسی در مطالعات خود دریافته اند که نرم افزاری روی برخی لپ تاپ های HP به صورت پیشفرض نصب است که اقدام به ثبت و ذخیره تمامی اطلاعات وارد شده از طریق کیبورد می کند.

بر همین اساس محققان مؤسسه «Modzero» عنوان کرده اند که قابلیت مذکور برای جاسوسی کاربران توسعه نیافته اما با ذخیره تمامی اطلاعات تایپ شده توسط کیبورد، می تواند امنیت کاربران را به خطر بیندازد و رمز عبورها و اطلاعات مربوط به بانکداری آنلاین را در اختیار هکرها قرار دهد.

28 مدل از لپ تاپ های اچ پی با سیستم عامل های ویندوز 7 تا ویندوز 10 به این مشکل دچار هستند

گفتنی است محققان مذکور ابتدا مشکل مورد بحث را در تاریخ 8 اردیبهشت ماه به اطلاعات کارکنان اچ پی رسانده اند اما از آنجایی که پاسخی از طرف کمپانی دریافت نکردند، تصمیم گرفتند تا به صورت عمومی آن را منتشر کنند.

اما از طرف دیگر HP در پاسخ خود به وبسایت Sky News اعلام کرده است که «شرکای تجاری آنها نرم افزاری را توسعه داده اند تا قابلیت های صوتی لپ تاپ ها را پیش از ورود به بازار مورد ارزیابی قرار دهند و این اپلیکیشن نمی بایست در نسخه نهایی عرضه شده وجود می داشت. در آینده ای نزدیک راه حل رفع این مشکل از طریق HP.com منتشر خواهد شد.»

ناگفته نماند بنابر لیست ارائه شده توسط «Modzero»، حدوداً 28 مدل از لپ تاپ های HP که با سیستم عامل هایی متفاوت از ویندوز 7 گرفته تا ویندوز 10 به بازار عرضه شده اند، تحت تأثیر مشکل مورد بحث هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی