ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

قدردانی پلیس دبی از رانندگان قانونمدار؛ روشی هوشمندانه برای کاستن از تلفات رانندگی

ناوگان سوپراسپرت ها معمولا سوژه اخبار مرتبط با پلیس دبی هستند اما اینبار ماجرا چیز دیگریست و اداره پلیس دبی به یک دلیل کاملا متفاوت و مثبت مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. این دپارتمان تصمیم به ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰

ناوگان سوپراسپرت ها معمولا سوژه اخبار مرتبط با پلیس دبی هستند اما اینبار ماجرا چیز دیگریست و اداره پلیس دبی به یک دلیل کاملا متفاوت و مثبت مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است.

این دپارتمان تصمیم به اعطای دوهزار جایزه به رانندگانی قانون مند گرفته است. این سازمان به عنوان بخشی از مراسم اهدای جایزه سالانه، بیش از 2000 جایزه را به رانندگان محتاط و قانون مدار در سراسر امارات متحده عربی اعطا کرده است.

این مراسم در اخر هفته گذشته در سالن بزرگ و باشکوه در دبی با حضور مقامات عالی رتبه مثل رئیس پلیس دبی و رئیس شورای عالی فدرال این کشور  برگزار شد.

جایزه امن ترین رانندگی را بلال خلیل بلال و سارا جمعه رابعه خادم کسب کردند. علاوه بر دو ماکت طلا تقریبا مشابه مک لارن P1s  که جوایز اصلی بودند مابقی  2000 راننده جوایز مختلفی دیگری را با خود به خانه بردند.

بنابر اظهارات رئیس پلیس دبی، سرلشگر عبدالله الماری مقصود اصلی از این جوایز تشویق مردم به رانندگی ایمن است که به هدف نهایی یعنی کاهش آمار تلفات رانندگی در سال 2020 کمک می­کند. در واقع بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته امارات متحده عربی در تلاش است که آمار تلفات ناشی از حوادث رانندگی را تا سال 2020 به مرز صفر برساند.

الماری امیدوار است که جوایزی متعلق به جشنواره رانندگی ایمن بتواند مشوق مردم در انجام این کار باشد. البته پلیس دبی به استفاده از خودرو­های گشت زنی فوق العاده گران قیمت و سریع مانند بوگاتی ویرون، بی ام و i8، لکسس RC F و مک لارن 650S  شهرت دارد و هر از چندگاهی خود نیز با انتشار کلیپ های مربوط به رانندگی سریع و مهیج با این خودروها، عملا در مسیری خلاف با آرمان هایش حرکت می کند.

اما در مجموع تشویق و تقدیر از شهروندان قانون مدار، روی دیگر سکه اعمال جریمه های سنگین برای متخلفان است و می تواند روشی بسیار کارآمد برای فرهنگ سازی تلقی شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • alimohammadi15
    alimohammadi15 | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶

    ینی دوس دارم یه بی ام و بیارن.
    بزارن تو یه پیست.
    پلیس دبی و پلیس ایران از یه نقطه با ماشینای خودشون شروع کنن.
    ببینم اون وسط پلیس ایران بعد از اینکه پلیس دبی رسید به زندان میتونه یه دور پیستو دور بزنه یا نه!
    سمند در برابر...

  • goyban
    goyban | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶

    من از سال ۸۹ که رانندگی را شروع کردم تا حالا جریمه نشدم
    میشه به منم جایزه بدن؟

  • kaamil r
    kaamil r | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶

    این طرح تو یکی از کشورهای اروپایی هم اجرا شد البته اونا زودتر از دبی اقدام کردند....تشویق بهتر از تنبیه درسته بعضی وقتا تنبیه لازمه ولی نه برای همه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی