ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چیپست اگزینوس 8895 در گلکسی اس 8 رکوردشکن ظاهر شد

سامسونگ گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس هم اکنون در بالاترین رده محصولات اندرویدی قرار گرفته اند و توانسته اند پرفورمنس بسیار بالایی را نسبت به رقبا نشان دهند. اما این موبایل ها همانند ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۰:۰۰

سامسونگ گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس هم اکنون در بالاترین رده محصولات اندرویدی قرار گرفته اند و توانسته اند پرفورمنس بسیار بالایی را نسبت به رقبا نشان دهند. اما این موبایل ها همانند سال های گذشته با دو چیپست مختلف به بازار آمده اند و مثل همیشه این سؤال در ذهن خریداران مطرح بوده که با توجه به تفاوت اندک دو مدل، کدامیک سریع تر هستند.

حال علاقه مندان به تست های بنچمارکی، اپلیکیشن GeekBench را روی نسخه ای از گلکسی اس 8 که مجهز به چیپست اگزینوس 8895 است اجرا کرده اند که سیستم رو چیپ مذکور توانسته در حالت چند هسته ای رکورد 7101 را از خود بر جای گذارد که یکی از بالاترین رقم های مشاهده شده در میان اسمارت فون هاست.

البته باید به این نکته هم اشاره کرد که نتیجه به ثبت رسیده در حالت تک هسته ای، رقمی برابر با 2121 بوده که اصلا حتی نزدیک به رکورد شکنی هم نبوده است.

اگزینوس 8895 در بخش چند هسته ای امتیاز 7101 و در بخش تک هسته ای امتیاز 2121 را کسب کرده است

شایان ذکر است پرچمدارانی که در ایالات متحده و برخی دیگر از کشورها عرضه می شوند مجهز به آخرین نسل از چیپست های کوالکام یعنی اسنپدراگون 835 هستند که از یک پردازنده هشت هسته ای و چیپ گرافیکی آدرنو 540 تشکیل شده است. از طرف دیگر چیپست اختصاصی سامسونگ، اگزینوس 8895 نام دارد که آن هم پردازنده ای هشت هسته ای داشته و چیپ گرافیکی آن متشکل از Mali-G71 MP20 است.

البته ناگفته نماند چیپست های مذکور هر دو با فناوری 10 نانومتری توسعه یافته اند که به معنی کارایی بالا در کنار مصرف انرژی بهینه تر نسبت به نسل های گذشته است و در عمل اختلاف کارایی آنها قابل توجه نخواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • moein
    moein | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶

    اره ولی چیپست سامسونگ به مرور کند میشه ولی کوالکام ایتطور نیس

  • محمد شرفی نسب
    محمد شرفی نسب | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶

    تا کور شود هر آنکه نتواند دید ???

  • high end
    high end | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶

    اینو همه میدونن که سامسونگ تو نسخه ی اگزینوس از حافظه ufs۲.۱ استفاده کرده ولی تو اسنپدراگون از ufs ۲ به همین خاطره که بنچمارک اگزبینوس بهتره تازه شاید سایر قطعاتم اینجور باشه .ولی به هر حال تفاتوت واقعا اندکه

  • loganlegend
    loganlegend | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶

    اسنپ بهتره این یه درصد اختلافا هم بو دار میتونه باشه هم نه "

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی