ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت استوردات وعده می دهد: شارژ کامل باتری خودروی برقی در 5 دقیقه

خودروهای الکتریکی با سرعت فوق العاده ای پیشرفت می کنند، اما یکی از بخش های آنها هنوز لنگ می زند: شارژ کردن باتری این اتومبیل ها در حال حاضر زمان زیادی را می طلبد. حال ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

خودروهای الکتریکی با سرعت فوق العاده ای پیشرفت می کنند، اما یکی از بخش های آنها هنوز لنگ می زند: شارژ کردن باتری این اتومبیل ها در حال حاضر زمان زیادی را می طلبد. حال شرکتی به نام «استوردات» (StoreDot) با معرفی «فلش باتری» (FlashBattery) می خواهد این معضل را نیز رفع نماید.

نانودات ها، کلید اصلی دستیابی به شارژ سریع هستند

فلش باتری در زمان 5 دقیقه به طور کامل پر می شود. استوردات از ترکیباتی موسوم به نانودات (Nanodots) برای شارژ سریع بهره می گیرد. نانودات ها در واقع مولکول های پپتیدی هستند که به صورت شیمیایی ساخته شده اند و اساس کار الکترودهای چندگانه را تشکیل می دهند. با استفاده از نانودات ها می توان شارژ بسیار سریع را در کنار سرعت تخلیه بسیار کم، یعنی در حد باتری های لیتیوم-یونی فراهم ساخت.

این باتری ها دوستدار محیط زیست و ارزان قیمت هستند

از دیگر ویژگی های برجسته فلش باتری این است که ترکیب به کار رفته در آنها قابل اشتعال نبوده و دمای احتراق بالاتری نسبت به گرافیت دارد، که مقاومت الکتریکی باتری را تا حد زیادی کاهش می دهد. نانودات ها از مواد خام ارگانیک و دوستدار محیط زیست تهیه می شوند که به وفور در طبیعت حضور دارند، و به همین دلیل ساخت آنها بسیار ساده و ارزان خواهد بود.

کمپانی مورد بحث در مورد پتانسیل ساخت خودروهای تماماً برقی با استفاده از این فناوری سخن می گوید. آنها در برلین توانایی های خود را در قالب یک سل باتری نشان دادند، اما هنوز مشخص نیست چه زیرساختی برای شارژ سریع 5 دقیقه ای به ظرفیت باتری های یک خودرو مورد نیاز است.

استوردات می گوید توسعه فلش باتری را با حداکثر توان به پیش می برد و ظرف سه سال آینده شاهد بکارگیری این فناوری در خودروهای الکتریکی خواهیم بود. در حال حاضر حداکثر برد مجموعه فلش باتری برای خودروهای الکتریکی به 483 کیلومتر می رسد، که معادل مسافت طی شده تسلا مدل اس با باتری 90 کیلو وات ساعتی است.

مدیرعامل این شرکت می گوید شارژ سریع حلقه مفقوده صنعت خودروهای الکتریکی امروزیست و فناوری های باتری کنونی با زمان شارژ طولانی، باعث شده اند تا استفاده از وسایل حمل و نقل برقی گزینه مناسبی برای کاربردهای مداوم و مستمر نباشد. با این حال هنوز برای قضاوت در مورد تکنولوژی پیشنهادی استوردات کمی زود است و باید منتظر نتایج فلش باتری در دنیای واقعی بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • shayan shirazi
    shayan shirazi | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶

    کی میرسه که شارژ تلفن همراه زیر ۵ دقیقه باشه؟! ?

  • محمد رضا داداشی
    محمد رضا داداشی | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶

    کیفیت ساخت چطوری میشه ؟ یعنی نیاز به تعویض سریعشون هست یا نه

  • آریا
    آریا | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶

    ایول. شرکتشون بچه محل هم هستن?

    • Amir Shams Parsa
      Amir Shams Parsa | ۶ شهریور ۱۳۹۶

      همین گوشه کنارا .... تل آویو

مطالب پیشنهادی