ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

از اکسنت و النترا تا توسان و سانتافه؛ قیمت و مشخصات نمونه های مونتاژی کرمان موتور

کرمان موتور را می توان جز اولین شرکت هایی نام گذاری کرد که پس از تحریم های بین المللی به سرعت با غول کره ای یعنی هیوندای قرار داد مونتاژ محصولات بست و مونتاژ محصولاتی ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

کرمان موتور را می توان جز اولین شرکت هایی نام گذاری کرد که پس از تحریم های بین المللی به سرعت با غول کره ای یعنی هیوندای قرار داد مونتاژ محصولات بست و مونتاژ محصولاتی همچون i10 و i20 را در دستور کار خود قرار داد.

به گونه ای که امروزه شاهد عرضه این خودروها در بازار هستیم ولی هنوز پیش فروش پژو 2008 ایران خودرو آغاز نشده است. در ادامه قرار است این شرکت مدل اکسنت را به روی خط تولید ببرد تا در کنار هاچ بک های سایز کوچک، یک سدان سایز کوچک و ارزان قیمت نیز برای عرضه داشته باشد.

حال اما خبر از مونتاژ مدل هایی همچون توسان، سانتافه و النترا به گوش می رسد. مدل سانتافه به عنوان محبوب ترین خودروی وارداتی در بازار خودرویی ما لقب پراید وارداتی ها را دارد و به قدری از بازار خرید و فروش قدرتمندی برخوردار است که حضور این کراس اور کره ای بر روی خط تولید کرمان موتور طبیعی به نظر می رسد. دو خودروی دیگر نیز از محبوب ترین خودروهای وارداتی به شمار می روند.

از آن جا که آسان موتور به عنوان نمایندگی شرکت هیوندای در ایران شناخته می شود و بخش عظیم فروش این شرکت مربوط به همین سه خودروی عنوان شده است، باید دید که چه استراتژی توسط شرکت مادر یعنی هیوندای با دو طرف ایرانی یعنی آسان موتور و کرمان موتور به عنوان متولیان اصلی این شرکت کره ای در بازار ایران اتخاذ خواهد شد و چگونه سهم فروش محصولات هیوندای در ایران بین این دو تقسیم خواهد شد.

ELANTRA-2

از طرف دیگر با توجه به قیمت گذاری هیوندای I10 و هیوندای I20 توسط کرمان موتور، قیمت نهایی محصولات مونتاژی و وارداتی تفاوت اساسی با یکدیگر ندارند باید دید که مونتاژ این دست از خودروها صرفه اقتصادی بیشتری به نسبت واردات آن ها دارد یا خیر.

بر این اساس پیش بینی می شود که قیمت تمام شده هیوندای اکسنت مونتاژی حدود 100 میلیون تومان، هیوندای النترا مونتاژی حدود 135 میلیون تومان، هیوندای توسان مونتاژی در حدود 165الی 180 میلیون تومان و هیوندای سانتافه مونتاژی در حدود 210 میلیون تومان تعیین شود که البته چنین قیمت هایی بستگی به نرخ ارز در زمان مونتاژ خودروها و سطح تجهیزات آن ها نیز خواهد داشت.

براساس اطلاعات فعلی، مونتاژ اکسنت در اوایل نیمه دوم سال جاری قطعی خواهد بود، اما احتمالا مونتاژ النترا و توسان به پایان سال یا اوایل سال آینده موکول شود.

در مورد سانتافه ابهامات بیشتری وجود دارد به خصوص آنکه نسل فعلی این مدل سال های آخر عرضه خود در بازار جهانی را سپری می کند و اگر قرار به تولید خودروهای روز در کشورمان باشد، مونتاژ نسل فعلی چندان منطقی به نظر نمی رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • mohsenizadi
    mohsenizadi | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶

    پراید وارداتی قیمتش 210 میلیون تومنه خخخخخخ :|

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی