ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ب ام و 2002 تیونینگ؛ عضو تازه گاراژ رویایی Jay Leno

ب ام و 2002 به عنوان اسپرت ترین و پرشتاب ترین خودروهای عرضه شده توسط ب ام و در دهه 60 و 70 جایگاه ویژه ای دارد، این مدل در زمان تولید با فروش خوبی ...

حمید رضا زنگنه
نوشته شده توسط حمید رضا زنگنه | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

ب ام و 2002 به عنوان اسپرت ترین و پرشتاب ترین خودروهای عرضه شده توسط ب ام و در دهه 60 و 70 جایگاه ویژه ای دارد، این مدل در زمان تولید با فروش خوبی روبرو شد و به نوعی ب ام و را از خطر ورشکستگی رهانید.

وزن پایین و پیشرانه 2.0 لیتری چهار سیلندر، 2002 را به خودرویی چابک و تند و تیز تبدیل کرده است. حال کلکسیون آقای Jay Leno (کمدین و بازیگر مشهور آمریکایی) میزبان این فلفل تند و تیز آلمانی است تا به رسم قدیمی این مجموعه دار مورد بررسی قرار بگیرد.

جالب است بدانید این 2002 خاص تفاوت اساسی ای با نمونه های دیگر دارد. این خودرو توسط کارگاه Bavarian مورد بهینه سازی قرار گرفته است.

متخصصان این کارگاه پیشرانه استاندارد را با پیشرانه ب ام و E30 M3 مدل 1989 تعویض نموده اند. این موتور که با کد S14 شناخته می شود، 2.3 لیتر حجم دارد که بر روی E30 با وجود وزن بیشتر از 2002 عملکرد بسیار خوبی دارد.

حال می توانید تصور کنید این پیشرانه قدرتمند بر روی بدنه 2002 چه عملکرد جذابی خواهد داشت.

از تغییرات دیگر می توان به تعویض گیربکس 4 سرعته استاندارد با نمونه 5 سرعته دستی اشاره کرد. این 2002 نقره ای به کیت بدنه 2002 توربو و رینگ های 16 اینچی آلپاینا مجهز شده است. شایان ذکر است که سیستم تعلیق این خودرو نیز مورد بهینه سازی قرار گرفته است.

در نمای داخلی تغییرات آنچنانی اعمال نشده تا حس ذاتی اسپرت 2002 حفظ شود. تنها تغییری که در نمای داخلی شاهد آن هستیم، تعویض صندلی های استاندارد با صندلی های مدل 320i می باشد که به اصالت 2002 خدشه ای وارد نکرده است. در نمای پشت خودرو نیز نوشته M2 و اگزوزهای تمام استیل جلب توجه می کنند.

جالب است بدانید جی لنو به عنوان یکی از علاقمندان پرو پاقرص خودروهای کلاسیک و خاص، دارای کلکسیون منحصر به فردی از این گونه خودروهاست که نمونه های بسیار خاصی را شامل می شود.

این کمدین مشهور، هر سه شنبه ویدیویی منتشر می کند که به بررسی خودروهای مجموعه اش و یا خودروی مهمانانش اختصاص دارد.

از این نظر می توان جی لنو را یکی از خوشبخت ترین مردان روی زمین توصیف کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی