ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

سریع تر از بوگاتی شیرون؛ معرفی دیماک Ultimate کارتینگی با شتاب 1.5 ثانیه

تسلا با محصولات الکتریکی خود ثابت کرد که این دسته از اتومبیل ها تا چه حد می توانند شتاب سرسام آوری داشته باشند. برای مثال مدل S P100D برای دستیابی به سرعت 100 کیلومتر در ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۹:۴۵

تسلا با محصولات الکتریکی خود ثابت کرد که این دسته از اتومبیل ها تا چه حد می توانند شتاب سرسام آوری داشته باشند. برای مثال مدل S P100D برای دستیابی به سرعت 100 کیلومتر در ساعت به زمانی کمتر از 2.5 ثانیه نیاز دارد که از این لحاظ با برترین سوپر اسپورت های موجود برابری می کند.

با اثبات شدن عملکرد بسیار خوب پیشرانه های الکتریکی، به تازگی یک شرکت کانادایی به نام Daymak در اقدامی جالب خودروی کارتینگی را به این نوع از پیشرانه ها مجهز کرده است.

بر اساس ادعای این کمپانی، C5-Blast Ultimate می تواند در عرض تقریبا 1.5 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت (96 کیلومتر) دست پیدا کند که در صورت عملی شدن، رقمی خارق العاده به شمار می رود.

بد نیست بدانید که قوی ترین نسخه از تسلا مدل S توانسته در تست نشریه موتور ترند رکورد 2.28 ثانیه را برای رسیدن به سرعت 60 مایل در ساعت از خود بر جای بگذارد.

نیروی مورد نیاز این خودروی کارتینگ فوق العاده، توسط یک موتور الکتریکی با قدرت 10 کیلووات (حدود 13.5 اسب بخار) تولید می شود؛ وظیفه تامین انرژی لازم برای این موتور نیز بر عهده باتری های لیتیوم یونی با ظرفیت 2,400-Wh  گذاشته شده است.

جالب اینکه برای کمک بیشتر به شتابگیری، فن هایی در قسمت های مختلف بدنه نصب شده اند که برخی از آنها در جهت افقی و برخی در جهت عمودی به خودرو نیروی رانشی وارد می کنند. در صورت فعال شدن فن های عمودی، وزن خودرو از 200 کیلوگرم به میزان تقریبی 100 کیلوگرم کاهش می یابد.

آقای آلدو بایوکی (Aldo Baiocchi) مدیرعامل Daymak درباره این خودروی فوق سریع گفته: ما می توانستیم آن را سبک تر و سریع تر بسازیم، اما به نقطه ای می رسیدیم که ممکن بود همانند وسایل نقلیه موجود در جنگ ستارگان معلق شود؛ یا حتی می توانستیم با اضافه کردن باله هایی، آن را به پرواز دربیاوریم.

وی افزوده که این مدل در نهایت قادر خواهند بود در زیر یک ثانیه به شتاب صفر تا 60 مایل در ساعت دست پیدا کنند. در صورت ثبت این رکورد، C5-Blast Ultimate سریع تر از هر خودروی حاضر بر روی کره خاکی خواهد بود.

البته با این وجود کمپانی Daymak که در زمینه ساخت محصولات الکتریکی مثل دوچرخه، اسکوتر و ATV فعالیت می کند، به رکورد دقیق خودروی کارتینگ خود اشاره ای نکرده و قصد دارد آن را در دو نسخه به فروش برساند.

مشخصات خودروی Daymak در یک نگاه

طبق اطلاعات منتشر شده مدل پایه C5-Blast که شتابی برابر با 3.9 ثانیه دارد، فاقد فن های کمکی بوده و 9,999 دلار قیمت خواهد داشت.

مدل Ultimate هم 59,999 قیمت گذاری شده که رقمی گزاف برای یک خودروی کارتینگ محسوب می شود؛ چرا که با این رقم می توانید شلبی موستانگ GT350 را در پارکینگ خود داشته باشید، البته در این صورت باید قید شتاب 1.5 ثانیه ای را بزنید!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Sasan vaziri
    Sasan vaziri | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶

    آخه این چه جور مقایسه ای بود؟ بوگاتی شیرون یه ماشینه که هم تو خیابون هم تو پیست یا هر جای دیگه بصورت حرفه ای یا معمولی استفاده میشه، اما این که فقط یه ماشین کارتینگه و اصلا قابل مقایسه نیست

مطالب پیشنهادی