ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اندروید O فرآیند احراز هویت پیامکی اپلیکیشن ها را بهبود می بخشد

وقتی که می خواهید هویت خودتان را برای ثبت نام در یک اپلیکیشن یا سرویس آنلاین مشخص کنید، گاهی وقت ها لازم است منتظر دریافت یک کد پیامکی بمانید. مطابق گزارشات منتشر شده، به نظر ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۸:۴۵

وقتی که می خواهید هویت خودتان را برای ثبت نام در یک اپلیکیشن یا سرویس آنلاین مشخص کنید، گاهی وقت ها لازم است منتظر دریافت یک کد پیامکی بمانید. مطابق گزارشات منتشر شده، به نظر می رسد که نسخه بعدی سیستم عامل گوگل یعنی اندروید O قرار است که فرآیند تأیید هویت پیامکی سرویس های مختلف را آسان تر کند.

در حال حاضر اگر برای احراز هویت خود مجبور به دریافت کدهای پیامکی باشید، یا باید کد را به طور دستی در اپلیکیشن مد نظرتان تایپ کنید یا به آن اپلیکیشن یا سرویس اجازه دهید که پیامک هایتان را خوانده و بدین شکل کد را به طور خودکار تشخیص بدهید. انجمن XDA-Developers گزارش داده که اندروید O به لطف بهره گیری از یک API جدید می تواند انجام فرآیند احراز هویت پیامکی را بهبود ببخشد.

اندروید O به لطف بهره گیری از یک API جدید می تواند انجام فرآیند احراز هویت پیامکی را بهبود ببخشد.

در این گزارش می خوانیم که اندروید O به طور خودکار می تواند کلیه پیامک های دریافتی را برای پیدا کردن کدهای 11 کاراکتری جستجو کند. بعد از این کار، حالا این خود سیستم عامل است که کد لازم برای احراز هویت را در اختیار اپلیکیشن ها و سرویس ها قرار می دهد، نه این که اپلیکیشن ها مستقیما به محتوای پیامک ها دسترسی داشته باشند. مضاف بر این در اندروید O کدهای تصدیق هویت هرگز در اینباکس پیامک ها ظاهر نمی شوند.

این قابلیت کاربردی سبب خواهد شد که کاربران برای دریافت کد پیامکی معطل نمانند. از طرف دیگر نیاز به تایپ کد به صورت دستی هم از میان برداشته می شود. هنوز جزئیات بیشتری در خصوص این قابلیت به دست مان نرسیده، اما احتمالا فردا شب و در جریان کنفرانس گوگل I/O توضیحات بیشتری از سوی گوگل دریافت کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • abbasalim
    abbasalim | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶

    حتی وقتی اینکار رو بکنه چون چندسال طول میکشه که نسخه های قدیمی تر از بازار خارج بشن برنامه نویسا مجبورا همون کد نویسی قبلی رو هم علاوه بر این پیاده کنن. پس این خوبه منتها واسه چند سال دیگه

مطالب پیشنهادی