ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پایشگر قند خون و بند هوشمند، ویژگی های نسل بعدی اپل واچ

بنا به شایعات، اپل در حال کار بر روی قابلیت های جدیدی برای ابزار پوشیدنی خود است. کمپانی مذکور علاقه دارد با اضافه کردن سنسور قند خون و همچنین معرفی اسمارت بندهای قابل تعویض، کارایی ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۵:۴۵

بنا به شایعات، اپل در حال کار بر روی قابلیت های جدیدی برای ابزار پوشیدنی خود است. کمپانی مذکور علاقه دارد با اضافه کردن سنسور قند خون و همچنین معرفی اسمارت بندهای قابل تعویض، کارایی ساعت هوشمند خود را خصوصاً در حوزه سلامت ارتقا دهد.

ماه گذشته به نقل از CNBC، اپل تیمی از مهندسان بیوپزشکی را برای توسعه سنسورهای غیر تهاجمی (بدون ورود به بدن) جهت سنجش قند خون استخدام کرد که به نظر می رسد با توجه به سابقه تحقیقات شرکت در این زمینه، فناوری محصول در مرحله امکان سنجی قرار داشته باشد.

BGR مدعی است اپل بیش از 200 دکترای حوزه سلامت را در یک سال اخیر استخدام کرده است

طبق اخبار، کمپانی ساکن کوپرتینو توسعه «اسمارت بندهای قابل تعویض» را هم در دست دارد که قرار است کاربردهای جدیدی به ساعت هوشمند این شرکت اضافه کنند. با چنین ایده ای اپل می تواند بدون تاثیرگذاری در قیمت پایه، امکانات جدید را از طریق بندهای مختلف به مشتریان عرضه نماید.

با توجه به سخنان پیشین «تیم کوک»، که گفته بود علاقه مند نیست اپل واچ را درگیر فرآیند تاییدیه FDA (سازمان غذا و داروی آمریکا) کند، احتمال دارد قابلیت پایش قند خون از طریق همین بندهای هوشمند عرضه شود که شرکت سازنده را قادر می کند بدون نیاز به تغییر در طراحی دستگاه اصلی، تاییدیه های مورد نیاز را نیز دریافت نماید.

در کنار سنجش میزان گلوکوز موجود در خون، افزودن دوربین به اپل واچ یا بند باتری دار برای افزایش زمان کارکرد، از دیگر احتمالات ممکن هستند. بنا به شنیده ها، شرکت مورد بحث چندین پتنت مربوط به طراحی بندهای ماژولار برای ساعت هوشمند خود به ثبت رسانده است.

هرچند شایعات خبر از ارائه ویژگی های جدید در اپل واچ بعدی را می دهند، با اطمینان نمی توان گفت دستگاه مورد بحث، نسل سوم ساعت هوشمند اپل است که در سال جاری میلادی معرفی خواهد شد؛ چرا که بنا به اطلاعات موجود، این دستگاه بیشتر یک بروزرسانی از محصول حال حاضر با تاکید بر افزایش عمر باطری و تغییرات جزئی در سخت افزار و طراحی خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • pouya s
    pouya s | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶

    شاید با این کار اپل قیمت دستگاههای سنجش مداوم قند خون(cgm) ارزونتر بشه

مطالب پیشنهادی