ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

چراغ سبز آلمان برای آزمایش اتومبیل های خودران در این کشور

با اتخاذ سیاست های جدید، خودروسازان آلمانی دیگر مجبور نیستند که برای آزمایش فناوری خودران اتومبیل های تست خود را به کالیفرنیا انتقال دهند. قانونگذاران این کشور، اخیرا قانونی را تصویب کرده اند که به ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

با اتخاذ سیاست های جدید، خودروسازان آلمانی دیگر مجبور نیستند که برای آزمایش فناوری خودران اتومبیل های تست خود را به کالیفرنیا انتقال دهند.

قانونگذاران این کشور، اخیرا قانونی را تصویب کرده اند که به کمپانی های خودروساز اجازه می دهد اتومبیل های خودرانشان را در خیابان ها آزمایش کنند.

البته این موضوع منوط به رعایت برخی شروط است و تا زمانی که شرکت های مختلف موارد تعیین شده را زیر پا نگذارند، مجاز به انجام آزمایش خواهند بود.

شاید مهم ترین شرط مربوطه، حضور دایمی یک راننده در پشت فرمان خودروهای تست باشد. هنگام آزمایش رانندگان این اتومبیل ها می توانند برای استفاده از تلفن هوشمند یا وبگردی چشمان خود را از مسیر بردارند، اما آنها باید همیشه در مواقعی که هوش مصنوعی نیاز داشته باشد، آماده در اختیار گرفتن کنترل خودرو باشند.

علاوه بر راننده دایمی، تمامی اتومبیل های تست باید به جعبه سیاهی برای ثبت و ضبط سفرها و وضعیت هدایت خودرو مجهز شوند. این بخش با ذخیره سازی تمام وقایع، در صورت تصادف مشخص خواهد کرد که مسئولیت کنترل خودرو در لحظه حادثه ساز با راننده یا هوش مصنوعی بوده است.

اگر تصادف رخ داده نتایج ناگواری به دنبال داشته باشد، راننده یا کمپانی تست کننده - بسته به عامل هدایت خودرو - مقصر شناخته خواهد شد.

قانون جدید آلمان آزمایش تکنولوژی های جدید را برای خودروسازان داخلی که اکثر آنها آوازه جهانی دارند، بسیار تسهیل می کند؛ با وجود این کمپانی هایی مثل فولکس واگن، مرسدس بنز و ب ام و شاید به این زودی ها به تست های خود در کالیفرنیا خاتمه ندهند.

شاید نهایتا با لغو شرط حضور یک راننده در پشت فرمان اتومبیل های خودران، کمپانی های آلمانی برای تست خودروها در سرزمین مادری ترغیب شوند. این اتفاق هم به احتمال زیاد تا سال 2019 که تکنولوژی های جدید به رسمیت شناخته شوند، رخ نخواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی