ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی به دور مریخ؛ سنگ های آسمانی

گرانش و قدرت جاذبه یکی از سوژه های محبوب توسعه دهندگان بازی های ویدیویی برای ساخت عناوین شان است. تا حالا سازندگان زیادی با همین المان سعی کرده اند یک تجربه متفاوت و خلاقانه به ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

گرانش و قدرت جاذبه یکی از سوژه های محبوب توسعه دهندگان بازی های ویدیویی برای ساخت عناوین شان است. تا حالا سازندگان زیادی با همین المان سعی کرده اند یک تجربه متفاوت و خلاقانه به بازیکن ها هدیه بدهند که بعضا هم توانسته اند به موفقیت هایی برسند.

از Gravity Rush بگیرید که برای پلتفرم های خانگی عرضه شد تا Orbit که مخاطبین را روی دیوایس های دستی شان سرگرم می کرد. استودیوی «اپینو» هم برای توسعه نخستین عنوانش تصمیم گرفته تا از همین ایده کمک بگیرد؛ در «به دور مریخ» که افتخارات گوناگونی به دست آورده بزرگترین چالش شما قدرت جاذبه است.

اما خوب آن ها چگونه توانسته اند با این ایده که بارها آن را دیده ایم عنوانی جذاب و خلاقانه بسازند؟ با ما و معرفی به دور مریخ که به تازگی توسط شرکت معروف فن افزار، سازنده شمشیر تاریکی، منتشر شده همراه باشید تا جواب این پرسش را بیابید.

به دور مریخ سه حالت گیم پلی مختلف به نام های رکوردی، دو نفره و مرحله ای دارد که تمام آن ها دارای جذابیت های خاص خودشان هستند.

بگذارید همین ابتدا موضعمان را با به دور مریخ مشخص کنیم؛ ساخته اپینو یکی از استانداردترین بازی های ایرانی است. توسعه دهنده برای بخش های زیادی از عنوانش از جمله گیم پلی یا رابط کاربری استانداردهای جهانی را رعایت کرده و با اپلیکیشنی مواجه هستید که از دیدگاه کیفیت به راحتی می تواند خیلی از رقبای داخلی خود را کنار بزند.

با به دور مریخ تنها یک وظیفه دارید؛ در هر مرحله سیاره ای وجود داشته و بازی هم سنگ هایی به شما می دهد. حالا باید این اجرام آسمانی را به گونه ای پرتاب کنید [با سوایپ انگشتان] تا آن ها هنگامی که وارد فضای جاذبه سیاره می شوند، بدون برخورد به هم یا خود سیاره بچرخند.

جدا از استفاده درست از قدرت گرانش و حرکت متفاوت سنگ ها بسته به جهت پرتاب، به دور مریخ به واسطه مرحله های گوناگون می تواندساعت ها بازیکن ها را سرگرم کند. شاید در بعضی از آن ها چگونگی رسیدن به پیروزی تقریبا یکسان باشد ولی خوب در کل توسعه دهنده با اضافه سازی المان هایی توانسته هر مرحله یک چالش بزرگ به ارمغان بیاورد.

یکی از بخش های خلاقانه به دور مریخ سیستم سلامتی آن است. اگر جسمی که پرتاب می کنید به سیاره یا بقیه سنگ ها بخورد و از مدار خارج شود، نوار جان شما کم خواهد شد.

از دیدگاه گرافیک، همانگونه که اسکرین شات ها نشان می دهند با عنوانی زیبا رو به رو هستیم. طراحی تمام اجزای محیط به بهترین حالت ممکن صورت گرفته و با وجود اینکه دوست داشتیم تعداد سیاره ها بیشتر بوده و رنگ بندی متنوع تری در ادامه مرحله ها ببینیم، اما تا همینجا هم اپینو برای بخش گرافیک عنوانش نمره قبولی می گیرد.

البته این قسمت تازه زمانی جذابیت های واقعی خودش را نشان می دهد که با موسیقی های استثنایی به دور مریخ همراه شود. به واسطه ترکیب قطعه های آرامش بخش و محیط زیبای بازی، به دور مریخ را می توانیم عنوانی اتمسفریک بنامیم که تجربه آن با هدفون یک تجربه فراموش نشدنی را به بازیکن ها هدیه خواهد داد.

حرف های خود را اینگونه به پایان می رسانیم که شاید از دیدگاه مکانیزم های گیم پلی، به دور مریخ شباهت هایی با عناوین هم سبک همانند Orbit داشته باشد ولی استودیوی سازنده به کمک استفاده از المان های خلاقانه، گرافیک زیبا و موسیقی های شنیدنی توانسته یکی از بهترین بازی های کژوال ایرانی را بسازد.

به دور مریخ

به دور مریخ

سازنده: فن افزار قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 7.5 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی