ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موبایل HTC U11 معرفی شد؛ مجهز به جدیدترین سخت افزار و بدنه حساس به فشار

شرکت HTC امروز در تایوان پرچمدار جدید خود به نام «U11» را معرفی کرد؛ موبایلی با بدنه براق که در رنگ های سفید، سیاه، آبی، قرمز و آکوا به دست مشتریان خواهد رسید. HTC U11 از ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۳

شرکت HTC امروز در تایوان پرچمدار جدید خود به نام «U11» را معرفی کرد؛ موبایلی با بدنه براق که در رنگ های سفید، سیاه، آبی، قرمز و آکوا به دست مشتریان خواهد رسید.

HTC U11 از درگاه USB-C بهره می برد و شرکت سازنده تصمیم گرفته تا درگاه هدفون ۳.۵ میلیمتری را در آن به کار نبرد، هرچند این بار HTC یک مبدل برای اتصال هدفون های معمولی به موبایل در جعبه دستگاه قرار داده است.

پرچمدار جدید تایوانی ها از صفحه نمایشی ۵.۵ اینچی با رزولوشن 1440p بهره می برد. لازم به ذکر است که پوشش روی این نمایشگر، از نوع کورنینگ گوریلا گلس ۵ است. چیپست مجتمع دستگاه، پرچمدار کوالکام، یعنی اسنپدراگون ۸۳۵ است که در حال حاضر هر سازنده ای توان تهیه آن را ندارد.

نسخه جهانی HTC U11 از چهار گیگابایت رم بهره می برد و  تایوانی ها می گویند که این موبایل می تواند یک حافظه جانبی microSD با ظرفیت ۲ ترابایت را مدیریت کند. این موبایل در دو نسخه با حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی عرضه می شود.

موبایل مورد بحث به دوربینی ۱۲.۲ مگاپیکسلی مجهز شده که فیلم برداری 4K را برای کاربر به ارمغان می آورد. این دوربین همچنین از قابلیت «ultraSpeed AF» یا فوکوس خودکار فوق سریع بهره می برد.

همانگونه که در تصویر فوق می بینید، اچ تی سی خبر می دهد که بر اساس آزمایشات DXOmark، دوربین موبایل U11 به عنوان بهترین دوربین موبایل شناخته شده. پیش از این موبایل گوگل پیکسل با امتیاز ۸۹، در رتبه نخست DXOmark بود که حالا HTC U 11 با امتیاز ۹۰ در رتبه اول قرار گرفته است.

ویژگی جذاب بعدی در این قسمت، فوکوس اکوستیک است؛ به این معنا که وقتی در حال فیلم برداری هستید و به گوشه ای زوم می کنید، دستگاه صدای آن قسمت از صحنه را ضبط می کند.

سنسور ۱۲ مگاپیکسلی و ۱.۴ میکرونی اصلی دستگاه، از گشودگی لنز f/1.7 بهره می برد اما سنسور دوربین جلویی، ۱۶ مگاپیکسلی است و HTC می گوید که در محیط داخلی و با نور پایین، عملکردی فوق العاده دارد. دوربین سلفی در این موبایل قادر است تصاویر واید ۱۵۰ درجه ثبت کند.

HTC U11 با آخرین نسخه کنونی اندروید، یعنی ورژن ۷.۱ از سیستم عامل محبوب گوگل عرضه می شود و به دست کاربران می رسد. این دستگاه همچنین به بلوتوث ۴.۲ مجهز شده و از یک باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری بهره می برد که برخوردار از نسخه سوم قابلیت شارژ سریع کوالکام است.

در دنیای موبایل های اندرویدی، لیست سخت افزار دستگاه ها تا حد زیادی مشابه هم است. اما در این بین برخی شرکت ها تلاش می کنند تا به شیوه های دیگری محصول خود را از دیگران متمایز کنند.

HTC U11، از این تمایز بهره می برد. شرکت سازنده، قابلیتی را در موبایل جدیدش قرار داده که «Edge Sense» نام دارد و در نوع خود نوآوری جالبی است و تا کنون مشابه آن دیده نشده.

قابلیت Edge Sense، در واقع اجازه می دهد تا به فریم فلزی کنار دستگاه فشار بیاورید. HTC U11 می تواند حجم فشار وارد شده را تشخیص دهد و بر همین اساس، برخی قابلیت ها را در اختیارتان قرار دهد. می توانید دوربین را اجرا کنید و با فشار بلند مدت، یک تصویر سلفی ثبت کنید. می توانید با این ویژگی هر اپلیکیشنی که پیشتر تعیین کرده اید را باز کنید یا حتی به سرعت قابلیت ضبط صدا را فعال نمایید. سطح فشاری که می خواهید به دستگاه بیاورید تا هر کدام از این قابلیت ها را اجرا کنید نیز قابل تنظیم است.

موبایل مورد بحث همچنین از گواهی IP67 بهره مند بوده و می توانید به راحتی زیر بارش باران از آن استفاده کنید. این استاندارد به معنای آن است که حتی اگر موبایل به مدت ۳۰ دقیقه در عمق یک متری آب قرار گیرد، هیچ مشکلی برای کارکرد آن پیش نمی آید. HTC در مراسم تایوان خود می گوید که حتی اگر زیر آب نمایشگر دستگاه قادر به پاسخگویی به شما نبود، می توانید از ویژگی Edge Sense استفاده کنید. HTC U11 همچنین از چهار میکروفن بهره می برد و به همین شکل، دستیار گوگل به بهترین شکل قادر به شندین دستورات صوتی شماست.

شرکت اچ تی سی در کنار این موبایل، ایرفون های USonic را به کاربر عرضه می کند که به درگاه USB-C مجهز شد. با استفاده از این درگاه، کاربر می تواند به موسیقی با صدای Hi-Res گوش دهد و این به احتمال زیاد علت اصلی حذف شدن درگاه ۳.۵ میلیمتری هدفون از HTC U11 است. هدفون های USonic به شکل هوشمند گوش شما را اسکن می کنند تا بتوانند بهترین خروجی صدا برای گوش شما را ارائه دهند.

دیجیاتو برای مراسم معرفی HTC U11 در تایوان حاضر شده و به زودی، ویدیوی نگاه نزدیک و تصاویر اختصاصی از این موبایل را در اختیار شما کاربران گرامی خواهیم گذاشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (60 مورد)
  • only Nintendo
    only Nintendo | ۲۰ خرداد ۱۳۹۶

    اچ تی سی خیلی خوبه واقعاً​ هم این موبایل رو از بالاترین نرم افزار و سخت افزار ساخته.
    با وجود اینکه خیلی نو اوری داره اما ترجیح می دم برم سراغ G6 چون دوتا اچ تی سی گرفته بودم یکی وان m7 و یکی وان m8 اما هر دوشون سکته کردن ! یعنی یک روز در حال کار یهو آرم اچ تی سی اومد و صفحه خاموش شد سعی کرد روشنش کنم روشن نشد.هر روشی امتحان کرد روشن نشد که نشد. حالا می ترسم اینو بخرم سکته کنه G6 بخرم کند باشه یا همون آیفون سیکس رو نگه دارم باتریش جواب نده

  • Ebif_GSM
    Ebif_GSM | ۲ خرداد ۱۳۹۶

    عالییییییییییییییییییییییییییی

  • kaamil r
    kaamil r | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶

    htc منو از htc 10 به اونور واقعا تحت تاثیر قرار داد البته قدیمم به کارش ایمان داشتم ولی با این چند گوشی جدید واقعا قدرت خودشو ثابت کرد...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی