ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسپیکر گوگل هوم به زودی موضوعاتی مانند وضعیت پروازها و ترافیک را اطلاع می دهد

گوگل در حال افزودن قابلیتی به اسپیکرهای گوگل هوم است که به دستیار دیجیتالی این کمپانی اجازه می دهد تا شما را از آخرین موضوعاتی که ممکن است به آنها علاقه مند باشید آگاه سازد. ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۲۲:۳۰

گوگل در حال افزودن قابلیتی به اسپیکرهای گوگل هوم است که به دستیار دیجیتالی این کمپانی اجازه می دهد تا شما را از آخرین موضوعاتی که ممکن است به آنها علاقه مند باشید آگاه سازد. این قابلیت که «Proactive Assistance» نامیده شده، در ابتدای کار بسیار ساده خواهد بود و اعلاناتی مربوط به وضعیت به روزرسانی پروازهای هوایی، هشدارهای ترافیکی و مسائلی از این دست را در اختیار شما قرار می دهد.

تمام این اعلانات بسیار ساده به نظر می رسند، اما ظاهراً گوگل درباره افزودن چنین قابلیتی نگران است و ترجیح می دهد پیش از ارسال اعلانات گوناگونی که قطعاً به خاموش کردن تمام آنها از سوی کاربران منجر خواهد شد، تمام جوانب امر را به درستی بررسی کرده و بازخورد مشتریانش را دریافت کند.

در همین راستا، نوتیفیکیشن های گوگل هوم چندان آزاردهنده نخواهند بود و به جای پخش صدایی مشخص، نوعی نوار رنگی روی بدنه دستگاه به نمایش در می آید که کاربر را از دریافت اعلانی جدید آگاه می سازد. کاربران در ادامه می توانند با فرمان صوتی «What's up» از دستیار گوگل بخواهند تا نوتیفیکیشن مورد نظر را شرح دهد.

این خبر در حالی از سوی گوگل اعلام شده که روز گذشته هم آمازون اعلام کرد نوتیفیکیشن ها «طی ماه های آتی» راه خود را به الکسا و اسپیکرهای اکو باز می کنند. اما به نظر می رسد که دو کمپانی رقیب، رویکردهای متفاوتی را در پیش گرفته اند و برخلاف گوگل، آمازون قابلیت ارسال اعلانات را در اختیار تمام توسعه دهندگان قرار داده است. ناگفته نماند که هنوز تاریخ دقیقی برای اضافه شدن اعلانات به اسپیکر هوم اعلام نشده و برای کسب اطلاعات بیشتر باید مدتی دیگر منتظر باقی ماند.

در نهایت باید افزود که در خبری دیگر، گوگل اعلام کرده اسپیکر گوگل هوم طی تابستان پیش رو در کشورهای کانادا، استرالیا، فرانسه، آلمان و ژاپن نیز عرضه می گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی