ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تمرکز اندروید O روی کاهش زمان بوت و مصرف بهینه باتری

گوگل در تلاش است تا قابلیت های امنیتی و سرعت اجرا شدن اپلیکیشن ها در اندروید O را تا حد ممکن بهبود بخشد و در همین رابطه طی رویداد امشب قابلیت هایی «حیاتی» را معرفی ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۲۳:۳۵

گوگل در تلاش است تا قابلیت های امنیتی و سرعت اجرا شدن اپلیکیشن ها در اندروید O را تا حد ممکن بهبود بخشد و در همین رابطه طی رویداد امشب قابلیت هایی «حیاتی» را معرفی کرد. یکی از ویژگی های تازه اندروید O، گوگل پلی پروتکت نام دارد که «سرویس امنیتی جامعی» را برای سیستم عامل مذکور به ارمغان می آورد. همچنین در بخش دیگر هم به بهینه سازی های انجام گرفته اشاره می شود که با کمک آنها اپلیکیشن ها روان تر اجرا شده و از مصرف بیش از حد باتری توسط آنها جلوگیری می شود.

گفتنی است طبق اعلام مدیران گوگل، توسعه دهندگان تلاش کرده اند تا سرعت اجرای اپلیکیشن ها و سیستم عامل بیش از پیش شود و از همین رو زمان مورد نیاز برای بوت شدن و بالا آمدن اندروید O به نصف کاهش پیدا کرده است. از طرف دیگر سرعت بارگذاری اطلاعات در اپلیکیشن ها همانند گوگل شیتز، تا دو برابر افزایش پیدا کرده که در نوع خود جالب توجه است.

همچنین در مراسم امشب از قابلیت «محدودیت های خردمندانه» رونمایی شد که طبق آن فعالیت اپلیکیشن ها در پس زمینه در سه سطح محدود می شود: سرویس ها، بروز رسانی های مکانی و «پخش تلویحی».

لازم به ذکر است مورد آخر از درجه اهمیت بیشتری برخوردار بوده چرا که سبب می شود سیستم عامل چند نرم افزار را به صورت همزمان اجرا کند و همین عامل سبب مصرف بی رویه باتری و کاهش پرفورمنس اپلیکیشن هایی می شود که شما واقعاً با آنها سر و کار دارید.

علاوه بر آن ویژگی دیگری با نام «پلی کنسول داشبورد» در اختیار توسعه دهندگان قرار خواهد گرفت و به آنها برای شناسایی مواردی که به مصرف بیش از حد باتری و یا کندی رابط کاربری منجر می شوند، کمک خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ali-g
    ali-g | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶

    عالیه .

  • @pic
    @pic | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶

    و البته بهبود نوتیفیکیشن و کپی پیست ‌
    در کل عالیه⁦??⁩⁦??⁩

مطالب پیشنهادی