ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قابلیت پاسخ هوشمند به نسخه های iOS و اندروید جیمیل می آید

دقایقی پیش سوندار پیچای، مدیر عامل گوگل در جریان کنفرانس توسعه دهندگان I/O که هم اکنون در حال برگزاریست اعلام کرد که قابلیت Smart Reply یا پاسخ هوشمند به نسخه های iOS و اندروید اپلیکیشن ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۲۲:۰۳

دقایقی پیش سوندار پیچای، مدیر عامل گوگل در جریان کنفرانس توسعه دهندگان I/O که هم اکنون در حال برگزاریست اعلام کرد که قابلیت Smart Reply یا پاسخ هوشمند به نسخه های iOS و اندروید اپلیکیشن جیمیل اضافه می شود. به لطف این قابلیت، جیمیل با بهره گیری از قدرت یادگیری ماشینی می تواند به ایمیل های شما پاسخ بدهد.

قابلیتی که از آن صحبت می کنیم نخستین بار در سال 2015 و در اپلیکیشن اینباکس غول موتورهای جستجو آغاز به کار کرد، و همین حالا برای اندروید ویر و پیام رسان Allo نیز قابل دسترس است.

Smart Reply برای دادن پاسخ خودکار به ایمیل ها، متن پیام های دریافتی را اسکن کرده و بسته به محتوای آن سه پاسخ آماده را به کاربر پیشنهاد می کند. روش کار بدین شکل است که یک شبکه عصبی پیام ها را آنالیز کرده و آن ها را به کدهایی عددی تبدیل می کند که نمایانگر معنی آنهاست.

جمله های مشابه هم، دارای کدهایی تقریبا مشابه هستند. مثلا جمله  “Hey, how’s it going” ممکن است به کد 11100110 ترجمه شود، اما کد جمله “How’s it going, buddy” به شکل 11100011 باشد.

سیستم یادگیری ماشینی جیمیل سپس با خواندن این عددها تشخیص می دهد که از کتابخانه پاسخ های آماده کدام موارد را به کاربر ارائه کند. به گفته گوگل استفاده از این سیستم سبب شده که جیمیل در ارائه پاسخ های آماده بسیار سریع عمل کند. این قابلیت فعلا برای پاسخ دهی به پیام های انگلیسی آماده شده، اما طی «هفته های آینده» برای زبان اسپانیایی و سایر زبان ها در دسترس کاربران قرار می گیرد.

گوگل اعلام کرده که به مرور زمان، این قابلیت ادبیات رایجی که از آن استفاده می کنید را درک کرده و بسته به آن پاسخ های مناسبی به شما ارائه می کند. گوگل به کاربران ضمانت داده که به جز این سیستم یادگیری ماشینی، هیچ انسانی به نوشته های شما دسترسی نخواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی