ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لنوو و HTC برای پلتفرم واقعیت مجازی Daydream گوگل هدست مستقل می سازند

طی سال گذشته بود که گوگل از هدست های واقعیت مجازی Daydream View رونمایی کرد و استقبال از این هدست ها، تا به این لحظه بسیار مناسب بوده است. با این همه، هنوز موبایل های ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۲۳:۳۳

طی سال گذشته بود که گوگل از هدست های واقعیت مجازی Daydream View رونمایی کرد و استقبال از این هدست ها، تا به این لحظه بسیار مناسب بوده است. با این همه، هنوز موبایل های زیادی به بازار عرضه نشده اند که با پلتفرم Daydream گوگل سازگاری داشته باشند و با چنین محدودیتی در دیوایس های عرضه شده به بازار، مردم چگونه می توانند واقعیت مجازی را روی هدست های Daydream تجربه کنند؟ پاسخ این سوال، هدست های واقعیت مجازی مستقل از موبایل است.

گوگل امروز و در جریان کنفرانس توسعه دهندگان I/O 2017، از هدستی مستقل رونمایی کرد که از چیپست پرچمدار اسنپدراگون 835 کوالکام به عنوان قلب تپنده بهره می برد. این دستگاه، بدون نیاز به موبایل هوشمند یا هر دستگاه مشابه دیگری، فعالیت کرده و تجربه ای مناسب از واقعیت مجازی را برای کاربران و مشتریان به ارمغان می آورد.

کلی بیور، یکی از سخنگویان گوگل می گوید با تولید چنین هدست هایی، تولیدکنندگان می توانند به دسته بندی تازه برای محتویات واقعیت مجازی دسترسی یابند.

گوگل برای تولید هدست های مستقل مشابهی، در حال همکاری با دو کمپانی لنوو و HTC است و تمامی این محصولات، از تکنولوژی WorldSense که می تواند حرکات کاربر در محیط را به صورت دقیق پایش کند پشتیبانی خواهندکرد. بنابراین به نظر می رسد که دوران هدست های مبتنی بر موبایل به پایان رسیده و کاربران به زودی با پرداخت مبلغ به مراتب کمتری نسبت به هدست های پریمیوم مانند آکیلس ریفت و HTC Vive، قادر به کسب تجربه ای ارزشمند از واقعیت مجازی خواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • high end
    high end | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶

    کسی که نتونه واقعیت مجازی مبتنی بر موبایلو تجربه کنه قطعا هدست مستقلم نمیتونه تجربه کنه در حقیقت فک کنم هدست مستقل گرون تر باشه.به نظرم توسعه ی چنین پلتفرمی برای پر کردن فاصله ی بین هدست های پریمیوم و مبتنی بر موبایل هست به بیان دیگر مثلا در مراگکز آموزشی مثل مدرسه شاید تهیه ی تعداد زیاد هدستی مثل وایو اونم به همراه کامپیوتر های مورد نیازش کار بسیار سختی هست چه از نظر قیمت و حتی از نظر فضا برای نگهداریشون. همینطور تهیه ی هدست جدا و یک گوشی برای قرار دادن تو ی هدست به نظر مسخره میاد و بازم به صرفه نیست .با این تفاسیر این هدست های مستقل میتونه گزینه ی مناسبی برای چنین استفاده ای باشه.اونم با طعم اچ تی سی فکرشو بکنید عالی میشه و رقابت بین اچ تی سی و آکیولیسم جدی تر میشه با توجه به هدست های گیر وی آر تولید آکیولیس و سامسونگ .
    در ضمن اینطور که با همکاریه گوگل هست پس احتمالا سیستم عاملش کروم و یا به احتمال زیاد اندرویده که میتونه رقابت بین مایکروسافت و گوگلم در زمینه تولید هدست های واقعیت مجازیه شخص ثالث قوی تر کنه که هیجان انگیزه که کدوم پلتفرم میتونه پیروز بشه قدرت و تجهیزات گران قیمت ویندوزی یا تیراژ بالاتر و قابلیت حمل محصولات اندرویدی شایدم هردو در زمینه ی خودشون.بیصبرانه منتظر هدست اچ تی سیم
    اونطور که جایی خوندم ظاهرا نطق اصلی واقعیت مجازی گوگل پنج شنبس و شاید خبرای هیجان انگیز تری بشنویم
    خودم از کامنتم خوشم اومد لطفا بخونیدش با تشکر

مطالب پیشنهادی