ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل از نسل جدید پردازنده ها برای یادگیری ماشینی رونمایی کرد

گوگل دقایقی پیش در کنفرانس توسعه دهندگان خود از نسل دوم چیپ های یادگیری ماشینی Tensor Processing Units یا TPU رونمایی کرد. این چیپ ها قرار است وظایف یادگیری ماشینی را سرعت بخشند و از ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۲۲:۰۳

گوگل دقایقی پیش در کنفرانس توسعه دهندگان خود از نسل دوم چیپ های یادگیری ماشینی Tensor Processing Units یا TPU رونمایی کرد. این چیپ ها قرار است وظایف یادگیری ماشینی را سرعت بخشند و از این جهت نسبت به CPU و GPU ها توانایی بیشتری دارند.

گوگل مدعی شده که هر یک از TPU نسل جدید می تواند تا 180 ترافلاپس قدرت در اختیار قرار دهد. نسل اول TPU ها صرفا قادر بود تا استنتاج ها را مدیریت کند اما نسل جدید می تواند برای آموزش و تعلیم یادگیری ماشینی نیز به کار برود که از اهمیت بالایی برخوردا است.

این یعنی هر کسی می تواند مدلی از یادگیری ماشینی را بسازد. برای مثال، این مدل می تواند درخت، ماشین و یا گربه شما را در همه عکس هایی که ذخیره کرده ای تشخیص دهد و آن ها را دسته بندی کند.

با TPU نسل جدید گوگل می توان یک مدل در مقیاس عظیم را فقط با استفاده از 1/8 قدرت این TPU طی چند ساعت انجام داد در حالی که 32 واحد از سریع ترین GPU های موجود این کار را یک روز کامل طول می دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی