ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استارتاپ یک میلیارد دلاری ایلان ماسک در پی آموزش ربات ها با واقعیت مجازی است

پلتفرم هوش مصنوعی ایلان ماسک یعنی «OpenAI» اخیراً برنامه تازه خود برای آموزش ربات ها تنها از طریق شبیه سازها را معرفی کرد. بر همین اساس آنها الگوریتم های نوینی را افزوده اند که «یادگیری ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۰

پلتفرم هوش مصنوعی ایلان ماسک یعنی «OpenAI» اخیراً برنامه تازه خود برای آموزش ربات ها تنها از طریق شبیه سازها را معرفی کرد. بر همین اساس آنها الگوریتم های نوینی را افزوده اند که «یادگیری از طریق همانندسازی در تلاش نخست» نام گرفته و این امکان را در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد تا از طریق واقعیت مجازی به آموزش ربات های بپردازند.

گفتنی است سیستم مورد اشاره از دو شبکه عصبی بهره می برد. یکی از آنها وظیفه دارد تصاویر دوربین را گرفته و موقعیت اشیا در فضا و در مقایسه با ربات را مشخص کند. نکته قابل توجه این است که شبکه عصبی مذکور تنها با تصاویر شبیه سازی شده آموزش دیده و از این رو پیش از رویارویی با دنیای واقعی، یاد گرفته است که چگونه با آن تعامل کند.

از طرف دیگر شبکه عصبی ثانویه به ربات کمک می کند تا فعالیت های ثبت شده در مرحله نخست را شبیه سازی کرده و به فریم هایی که مشخص کننده رفتار بعدی است، توجه کند.

لازم به اشاره است که مدل آموزش مورد بحث هم اکنون در مرحله آزمایشی است، با این حال یادگیری ربات ها با اتکای کامل بر شبیه سازی و واقعیت مجازی می تواند به محققان کمک کند تا آنها را برای عملیات های پیچیده بدون نیاز به هیچ المان فیزیکی خارجی آماده کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی